Jak promować firmowy kanał na YouTube

Jak promować firmowy kanał na YouTube

Zakupy i internet na dobre zawiązały ze sobą sojusz, który wydaje się być nierozerwalny. Z roku na rok zakupy w sieci biją rekordowe obroty. Coraz więcej osób w celu zakupu samochodu, pralki, nowej pary jeansów, koszulki do biegania czy filtrów do ekspresu zamiast do centrum handlowego, udaje się przed ekran swojego komputera. Zakupy on-line dają większe możliwości: wyboru, porównania, zdobycia większej ilości informacji o produkcie.

Według ostatnich danych 55% Polaków robi już zakupy produktów i usług w sieci. Ponad 40% wszystkich klientów przed tradycyjnym zakupem ogląda produkty w Internecie. Za zakupami w sieci przemawiają dwa fakty: atrakcyjna cena oraz nieograniczona dostępność. Porównywarki cen sprawiają, że dany produkt można kupić o wiele taniej niż w okolicznym sklepie stacjonarnym. Zakupy 24h na dobę w każdy dzień roku to wygoda, która internatowi klienci cenią najbardziej. Za tradycyjnymi zakupami według badań najbardziej przemawia fakt uzyskania porad i informacji od obsługi i możliwość zabrania towaru zaraz po zapłaceniu. Najnowszym trendem jest oglądanie produktów w sieci, czytanie opinii i komentarzy użytkowników, a następnie po fizycznym zapoznaniu się z produktem zakup w sklepie stacjonarnym. Praktyka taka doczekała się nazwy – jest to zjawisko webroomingu.

Firmy i marki, które wykorzystują cyfrową rewolucję starają się dotrzeć do potencjalnego klienta różnymi kanałami. Najpopularniejsza obecnie wyszukiwarka jest Google, serwisem społecznościowym Facebook (ponad 1, 6 mld użytkowników) a kanałem You Tube. Skuteczna promocja marki musi się odbywać na wszystkich polach.

Na początku jedynym sposobem wyszukiwania informacji w sieci był tekst, później wyszukiwarkę zrewolucjonizowała opcja wyszukiwania po grafice, dziś coraz częściej użytkownicy chcą oglądać video w odpowiedzi na swoje zapytanie. Dlatego firmy inwestujące w marketing internetowy powinny posiadać kanał na YouTube. Atrakcyjny profil pomoże promować markę, poprawi pozycjonowanie naszych serwisów, a w oczach klientów zyskam renomę eksperta w dziedzinie, w której pracujemy.

Zanim zainwestujemy czas i pieniądze w prowadzenie firmowego kanału w serwisie z filmikami, trzeba wiedzieć, że na profilu musi się coś dziać, treści muszą być atrakcyjne, merytoryczne, a cały internetowy marketing naszej firmy spójny. Jeśli nie masz wystarczająco dużo zaangażowania i determinacji, lepiej sobie darować. Dwa filmiki wrzucone kilka miesięcy temu to nie najlepsza wizytówka. Nie trzeba być specjalistom od marketingu, absolwentem łódzkiej filmówki lub grafikiem, aby dobrze administrować kanał firmowy. Jak nim zarządzać i wypromować YouTube? Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad.

Oczywiście najważniejsze są publikowane filmiki. Nie musza to być wysokobudżetowe projekty, aby firmowy YouTube radził sobie całkiem dobrze. Wszystko zależy od inicjatywy i kreatywności. Czasem wystarczy prezentacja, grafika opatrzona komentarzem lub muzyką czy film. Jest wiele narzędzi i serwisów oferujących szablony, schematy, animacje czy aktorów gotowych zagrać lub przeczytać nasz projekt. Dobry materiał to jednak połowa sukcesu. Trzeba pamiętać o szczegółach, które wpływają na profesjonalizm i popularność naszego kanału.
Podstawowe cele kanału firmowego na YouTube to kreowanie i rozpowszechnianie wizerunku marki oraz ściągnięcie jak największej ilości użytkowników i potencjalnych klientów na nasz profil, stronę Facebooka, Instagrama, a wreszcie sklepu internetowego. Im więcej aktywnych uczestników na naszym kanale, tym większy ruch, a przez to wysoka pozycja w wyszukiwarce YouTube oraz Google.

Jeśli nasz filmik zaciekawi kogoś i zostanie odtworzony to musi być wypełniony pewnymi elementami, dzięki którym możliwe będzie odtworzenie powiązanych treści, odwiedzenie strony internetowej lub sklepu on-line.

Zakładka ”Informacje” musi być bardzo bogato, ale przejrzyście uzupełniona. Konkretne informacje o zawartości kanału, rodzaju treści ułatwia użytkownikowi rozpoznanie naszego profilu. Tu powinny się także znajdować linki do strony firmowej, sklepu internatowego czy innych profili w demiac społecznościowych. Nazwa kanału oraz zdjęcie czy logo to kluczowa kwestia dla dalszej rozpoznawalności marki. Można także pomyśleć o krótkim intro – filmiku przedstawiającym nasz kanał. Nazwa kanału powinna budzić pozytywne skojarzenia (z marką), ale nie może być zbyt oficjalna – YouTube to kanał społecznościowy.

Tytuły, opisy filmów i miniaturki są niezmiernie ważne. Jeśli nasze video jest linkowane w innych serwisach, np. społecznościowych to wyeksponowany będzie pierwszy człon filmu i obraz – miniaturka, które jest rodzajem okładki. Wszystko to musi zaciekawić i zachęcić użytkownika to kliknięcia „odtwórz/play”.

Oprawa graficzna to poza treściami najważniejsza cześć kanału. Przede wszystkim musi być ona spójna z resztą internatowego wizerunku: strony internetowej czy konta w mediach społecznościowych. Pozwoli to na rozpoznawalność marki. Grafika kanału oraz jego ikona powinny znajdować się na wszystkich treściach promowanych w sieci.

Jak promować firmowy kanał na YouTube
4.3 (86.67%) 12 głosów

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
Reklama na Facebooku
Jak reklamować się na Facebooku
Jak promować firmowy kanał na YouTube
Jak promować firmowy kanał na YouTube
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
Biuro Pomysły na biznes Prowadzenie firmy
Jak kupić meble do biura
Różne opcjami kredytowania – Jak kupić meble do biura
Coś dla psów
10 niezwykłych biznesów
Jaki biznes otworzyć w mieście
Jaki biznes otworzyć w mieście
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Korzyści z karty kredytowej
Korzyści z posiadania karty kredytowej
kredyt hipoteczny
Rzeczy, które musisz wiedzieć o spłacie kredytu hipotecznego
Mity na temat kart kredytowych
Mity na temat kart kredytowych
Czy programiście opłaca się pracować w dużym mieście
Czy programiście opłaca się pracować w dużym mieście
Jak rozliczyć dochody z zagranicy
Jak rozliczyć dochody z zagranicy
Jak zostać Freelancerem - porady dla grafika, programisty, blogera
Jak zostać Freelancerem – porady dla grafika, programisty, blogera
Jak napisać książkę w weekend
Jak napisać książkę w weekend