Jak wybrać firmę do stworzenia strony internetowej

Strona internetowa to elektroniczna wizytówka Twojej firmy w sieci. Żeby przekonywała potencjalnych klientów do zakupów, musi być łatwa w orientacji – przechodzenie z jednej zakładki do drugiej powinno być uproszczone, wyszukiwanie określonych produktów możliwie jak najbardziej precyzyjne.

Jak wybrać firmę do stworzenia strony internetowej

Ważne jest tło graficzne i czytelne treści omawiające najważniejsze produkty, usługi, sposób zapłaty i dostarczenia. Zaprojektowanie efektownej i robiącej wrażenie na Twoich klientach strony internetowej wcale nie jest łatwym zadaniem, podobnie jak jej programowanie. Koniecznie trzeba przemyśleć również kwestię zabezpieczenia strony przed różnego rodzaju atakami oraz zadbać o wygodę w jej użytkowaniu.

Jak zatem wybrać firmę, która fachowo podejmie się realizacji zadania i stworzy unikalną, wyjątkową, dynamiczną stronę internetową?

Oczywiście, możemy taką firmę znaleźć przez Internet. Pamiętając o tym, że strona internetowa jest wizytówką naszej, jak i każdej innej firmy – w pierwszej kolejności powinniśmy zwrócić uwagę na stronę firm, z którymi chcielibyśmy nawiązać współpracę i dać zlecenie do wykonania. Jeżeli strona danej firmy nam odpowiada, jest przejrzysta, dobrze zaprojektowana graficznie, nie ma na niej błędów – możliwe, że właśnie to z jej autorami powinniśmy się skontaktować w pierwszej kolejności. Zanim jednak zdecydujemy się na powierzenie zlecenia, sprawdźmy jeszcze kilka innych czynników. Na przykład – portfolio danej firmy. Z

Zazwyczaj firma, która profesjonalnie zajmują się projektowaniem stron internetowych, posiadają na swojej witrynie projekty, które do tej pory zostały podjęte do realizacji i ukończone. Możemy również zobaczyć, którzy klienci skorzystali z usług danej firmy. Warto także poczytać komentarze i opinie użytkowników korzystających z tych stron – dowiemy się, czy strona ładuje się z lekkością, czy też potrzebuje więcej czasu, czy zdarzały się błędy na stronie i wiele innych istotnych informacji. Jeśli wywiad przez nas przeprowadzony okaże się korzystny, możemy przejść do kolejnego punktu na naszej liście. Pamiętajmy wszak, że imponujące portfolio oznacza, że dana firma może mieć bogate doświadczenie w projektowaniu stron internetowych, ale mniej rozbudowane portfolio może oznaczać młody, zmotywowany zespół z dynamicznym i dość „świeżym” podejściem do tematu, gotowym do eksperymentowania w celu stworzenia oryginalnego, wyszukanego dla Ciebie produktu.

Zatem, kolejnym punktem na naszej liście jest oczywiście cena. Cena nie zależy tylko i wyłącznie od ilości podstron, grafiki czy możliwości zapłaty przez internet – obejmuje wszystkie inne mechanizmy, których zadaniem będzie wypozycjonowanie strony w rankingu internetowym możliwie już na początku wkraczania firmy do sieci, prowadzenia statystyk, formularzy, możliwości edytowania różnych treści i dodawania dodatkowych tekstów. Warto jest poprosić o dokładną wycenę produktów z podsumowaniem wszystkich mechanizmów od każdej firmy, z którą rozważamy nawiązanie współpracy.

Oczywiście, czas realizacji projektu również ma znaczenie. Prosta strona z opracowaniem projektu graficznego powinna zająć nie dłużej niż miesiąc, bardziej skomplikowana odpowiednio więcej czasu. Warto też dowiedzieć się z różnych źródeł, czy dana firma dotrzymuje umówionych terminów – ten czynnik również może przeważyć o tym, czy to właśnie z jej usług skorzystamy, czy z innej.

Omawiając szczegóły, warto jest przedyskutować sposób zapłaty. I tutaj skutecznie odradzamy płatność za całość z góry – w przypadku, w którym będziemy mieli uwagi co do naszej strony, nie będziemy mieli zbyt wielkiej szansy na ponowne negocjowanie, istnieje też możliwość, że projekt będzie się przedłużał pomimo umówionego terminu. W ostateczności nasza strona mogłaby nie zostać wykonana – to jednak najbardziej pesymistyczna wersja. Najsłuszniejszym rozwiązaniem jest zapłata połowy kwoty za naszą stronę internetową przed przystąpieniem do realizacji, a reszty po wykonaniu zlecenia – w ten sposób możemy zostawić sobie „otwartą furtkę”, gdyby doszło do realizacji projektu nie w taki sposób, w jaki oczekiwaliśmy lub źle zrozumielibyśmy się z naszym zleceniobiorcą. Warto też umieścić klauzulę, w której firma zgadza się na poniesienie kary w przypadku niedotrzymania umówionego terminu bez wyraźnych powodów takich jak choroba członka zespołu – w ten sposób dbamy o to, by nasza strona została potraktowana priorytetowo.

Łatwość kontaktu z firmą również ma znaczenie. W przypadku, kiedy firmy spełniły warunki opisane powyżej wybierzmy właśnie tą, która dość szybko odpowiada na nasze próby kontaktu. W ten sposób będziemy mogli się spodziewać, że firma będzie szanowała swoich klientów, co będzie stanowiło jej dodatkowy atut.
Ostatnia już rzecz, na którą warto jest zwrócić uwagę, zanim wydamy nasze pieniądze – to dodatkowe usługi dedykowane przez firmę projektującą strony internetowe. Możliwość z trzymania strony na ich serwerze i cena, pomoc w dalszym pozycjonowaniu strony, możliwość wprowadzania zmian – to istotne czynniki podczas podejmowania ostatecznej decyzji, bo projektowanie i wykonanie strony internetowej to tak naprawdę często dopiero początek naszej współpracy.

Trwa obecnie promocja na strony internetowe (aż do wyczerpania miejsc): tomlis.pl

Jak wybrać firmę do stworzenia strony internetowej
4.7 (94.29%) 21 głosów

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz

Popularne

Zobacz też