O reklamach Adwords parę słów

O reklamach Adwords parę słów

Reklama, jak powszechnie wiadomo, jest obecnie jednym z najbardziej chodliwych towarów. Służy – paradoksalnie – właśnie sprzedaży owych produktów. Reklamy są tak powszechnie zakorzenione w naszym świecie, że trudno jest nawet mówić o tym, czym są w istocie – lub może nie ma sensu, ponieważ każdy wie. Nie każdy jednak wie, w jaki sposób one oddziałują na klientów. Są to sprytne machiny które mają nakłonić nas do zakupienia konkretnego przedmiotu lub produktu czy też usługi.

Działają one na naszą wyobraźnię, odwołują się do przekonań i emocji, jednym słowem – stosują wszystkie dozwolone (i nie tylko, jak się zaraz okaże) chwyty, byle tylko osiągnąć zamierzony cel. Z tego też powodu są to elementy tak bardzo znienawidzone przez wszystkich, gdyż od lat skutecznie zniechęcały do siebie wszystkich swoją natarczywością i nierzadko wprost głupotą. Co bardziej niepokojące i przerażające, im głupsza i bardziej odrealniona reklama, tym notowała większy sukces. Nie wróży to dobrze społeczeństwu, niemniej jednak żyjemy w takiej rzeczywistości a nie innej i – nie mając wpływu na to – musimy w jakiś sposób sobie z tym radzić, ponieważ brakuje możliwości walki i stawiania oporu.

Szczególnie wdzięcznym polem dla marketingu jest Internet. Globalna sieć rozwija się w błyskawicznym tempie i każdy z niej korzysta. Nie dziwi już nikogo widok lodówki podłączonej do Internetu i zdalnie sterowanej lub innego sprzętu. To tam właśnie też (w Internecie) narażeni jesteśmy na największe spektrum reklam. Są one przeróżnego rodzaju i gatunku, od najprostszych i dyskretnych, przez interaktywne w formie mini-gier aż po personalizowane reklamy działające na podstawie algorytmów wyszukiwarek internetowych, które śledzą każdy nasz ruch.
Jednym z rodzajów reklamowania się w sieci jest korzystanie z partnerstwa Google AdWords. Jest to jedna z najstarszych usług marketingowych w Internecie należąca do giganta z Doliny Krzemowej, właściciela i twórcy najpotężniejszej i najbardziej rozpowszechnionej wyszukiwarki na całym świecie. Nic więc dziwnego, że przez lata aż po dziś platforma ta święci tryumfy i dzierży pałeczkę pierwszeństwa na tym polu przed wszystkimi innymi.

Google AdWords to nic innego jak popularne linki polecające. Każdy z nas się z pewnością z nimi spotkał w swoim życiu. Po wpisaniu niemal każdego hasła w wyszukiwarkę, czołowe dwa miejsca zajmują zawsze linki pogrubione, wyszczególnione innym kolorem, jednym słowem – zwracające na siebie uwagę tak bardzo, jak to tylko możliwe. Są to właśnie partnerzy Google, którzy za opłatą są tak wysoko windowani w wynikach wyszukiwarek oraz rankingach stron o podobnej tematyce.

Co ciekawe, z badań i obserwacji wynika, że ludzie wykształcili swojego rodzaju… odporność na takiego rodzaju działania i zagrania ze strony komercyjnych firm i przedsiębiorstw, ignorując owe kolorowe linki i przechodząc do pierwszego który wygląda możliwe najnormalniej. Niemniej jednak musi być to opłacalne (pytanie tylko czy skuteczność klikalności takich linków nie jest sztucznie wygórowana przez giganta żeby zapewnić klientów o skuteczności swoich działań), bo nie brakuje chętnych na tego rodzaju usługi i trzeba mieć naprawdę nieszczęście lub szukać wyjątkowo niepopularnych haseł, ażeby nie było ono zajęte właśnie przez podobny sponsorowany link. Klikalności takiemu linkowi napędza także sam fakt wysokości, w jakiej znajduje się w wyszukiwarce.

Chociaż nierzadko wartościowe strony, z rzetelnymi informacjami i prowadzone przez pasjonatów są obarczone dużym ryzkiem, mimo to są równocześnie tłamszone przez gigantów, którzy za posypanie przysłowiowym groszem zdobywają większe zasięgi i popularność. Efektem tego końcowo wydaje się być fakt, że zaczyna brakować pieniędzy wpompowanych przez właścicieli w promocję strony i zaczyna ich brakować na zatrudnienie wykwalifikowanych, wykształconych ludzi odpowiedzialnych za wysokiej jakości teksty które stanowią podstawę dobrej strony.

Reklamy zawsze nam towarzyszyły i zawsze nam będą towarzyszyć, w związku z czym nie ma sensu z nimi walczyć ani tym bardziej się im przeciwstawiać. Jedyną opcją jest nie krzystanie z Internetu wcale, wydaje się być to jednak niemożliwą do spełnienia w żaden sposób abstrakcją. Nie zrezygnujemy z sieci, ponieważ łączy ona ludzi, jest miejscem w którym sprawdzamy Facebooka i kontaktujemy się z wszystkimi najbliższymi. Dlatego też musimy się godzić na warunki jakie stawiają nam międzynarodowe korporacje na najwyższym szczeblu i nie mamy żadnego wpływu na to jak się sprawy potoczą dalej. Przykro tylko może być wszystkim tym, którzy cenią wolną wolę i wolność słowa jako taką – musi być strasznym uczucie że jest się śledzonym na każdym kroku, a wyniki naszych wyszukiwań są analizowane, przetwarzane i kondensowane do reklamy. Być może kiedyś nastaną dla nas lepsze czasy, albo powrócimy do takich, jakie panowały za czasów świetności Google AdWords, kiedy to jedynie kolorowe tło linka zwiastowało opłacaną reklamę, a największym wyzwaniem było trafienie w krzyżyk przy wyskakującej reklamy.

O reklamach Adwords parę słów
4.8 (96%) 10 głosów

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz

Popularne

Zobacz też

Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
Jak promować firmowy kanał na YouTube
Jak promować firmowy kanał na YouTube
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
Jak zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych
Jak zwiększyć zasięg w mediach społecznościowych
20 umiejętności, które musi nabyć każdy marketer w 2017 roku
20 umiejętności, które musi nabyć każdy marketer w 2017 roku
Email Marketing Software
Email Marketing Software. Dobre narzędzie do promowania biznesu.
marketing-internetowy
Trendy w marketingu internetowym w 2017 roku
Reklama Facebook
Reklamy na Facebook
Coś dla psów
10 niezwykłych biznesów
Jaki biznes otworzyć w mieście
Jaki biznes otworzyć w mieście
Pomysły na własny interes
Pomysły na własny interes
Google droższy od Apple
5 najdroższych marek świata