Reklamy na Facebook

Reklama Facebook

Reklama jest dźwignią handlu, jak głosi jeden z najbardziej wyświechtanych – nomen omen – sloganów Jest to produkt cieszący się niesłabnącą popularnością od tego samego momentu, od którego na świecie zaczęła właściwie funkcjonować sama ekonomia i stanowi dla handlu nieodłączną towarzyszkę-siostrę. Nic dziwnego – wszak wokół pieniędzy i posiadania dóbr materialnych zbudowaliśmy nasz świat i każda cywilizacja opiera się właśnie na tym w większym stopniu. A podstawą nakręcania gospodarki jest właśnie proces kupno-sprzedaż, który nie byłby tak efektywny gdyby nie reklamy.

Żeby wypromować swój produkt, można podjąć wiele różnorakich kroków. Najlepiej kojarzymy spoty reklamowe w TV i radio oraz oczywiście kultowe billboardy na ścianach lub słupach do tego przeznaczonych. Wszystkie one mają za cel nakłonić jak największą ilość osób do konkretnego działania (najczęściej kupna przedmiotu lub usługi), i dlatego też są konstruowane według konkretnych kryteriów i z konkretnym przesłaniem. Marketingowcy doprowadzili proces ten do perfekcji, prowadząc socjologiczne badania i eksperymenty by poznać działanie ludzkiego mózgu i procesu myślowego, by dzięki temu jak najlepiej wykorzystać i podać potencjalnemu klientowi swój produkt.

Z tego powodu też reklamy nieruchome (jak wspomniane billboardy czy plakaty) zazwyczaj atakują nas feerią barw, są w jakimś stopniu minimalistyczne ale zawierają elementy i symbolikę dobrze znaną i kojarzoną przez konsumenta oraz podlegają konkretnym kryteriom barwowym. Nie jest tajemnicą, że im więcej żywych kolorów, tym łatwiej przyciągnąć ludzki wzrok i na tym zarobić. Podobnie sprawa ma się w TV i radio – reklamy są zabawne, inspirujące, budzą pozytywne skojarzenia i nierzadko opatrzone są charakterystyczną melodią wraz ze sloganem, który podświadomie zapada nam w myśli i pamięć i który ma na nas działać.

Inną gałąź tego przemysłu sprawia zaś stanowi grunt Internetu. Bardzo szybko zorientowano się, że jest to niezwykle podatny i wdzięczny grunt dla tego typu działań. Reklama jest stale udoskonalana i przystosowywana do nowych warunków i trendów panujących w sieci, odwołuje się do memów czy popularnych filmików. Przede wszystkim jednak, dzięki algorytmom śledzącym wyszukiwarek internetowych zbierane są informacje o tym, jakie strony przeglądamy, czego w Internecie poszukujemy i co moglibyśmy potencjalnie kupić. Na tej podstawie właśnie dobierane są dla nas oferty poszczególnych firm i przedsiębiorstw.

Trzeba przyznać że producenci wykazują się tutaj dużym sprytem i elastycznością, budzi jednak wątpliwości moralność tego typu zachowań i działań – owszem, pieniądz rządzi światem i nie dziwi że każdy chce zarobić jak najwięcej, niemniej jednak to nadal jest śledzenie naszych ruchów w sieci! Wydaje się jednak że nie mamy na to wpływu i musimy z tym żyć i jakoś sobie radzić, albo wykazać się buntem i nie korzystać z Internetu wcale – jest to jednak forma szantażu. Niestety, świat nasz skomercjalizował się tak bardzo, że nawet niezależne serwisy informacyjne są gotowe zaatakować nas serią agresywnych reklam, przez które przebrnięcie bywa nie lada wyczynem.

Jaką rolę w tym wszystkim odgrywają social media oraz ich król – Facebook? Serwis ten nie wyróżnia się niczym innym na tle konkurencji. Podobnie jak wyszukiwarki internetowe zbiera się o nas informacje, na podstawie polubionych przez nas stron i profili personalizuje się konkretne reklamy pod nasz gust i takie właśnie są wyświetlane. Facebook jednak zawsze deklarował że będzie portalem darmowym a jednak ilość jego użytkowników jest ogromna (co generuje niebywałe obciążanie serwerów), a przechowywanie i obsługa takich danych wcale nie należy do najtańszych. Tutaj pojawia się kontrargument – inne portale również muszą w jakiś sposób na siebie zarabiać, dlaczego więc ganić je za to, a innym przyznawać rację w działaniach? Jest to problem, którego rozwiązania póki co przynajmniej nie widać. Faktem jest niemniej że skazani jesteśmy na to, co nam się serwuje.

Mamy oczywiście wolną wolę, wszak nikt nas nie przymusza do korzystania z Internetu tylko… czy taki był cel i zamysł globalnej sieci łączącej komputery i ludzi z całego świata? Reklamy już teraz są natarczywe i trudno się przed nimi uchronić. Wszystko niestety jednak wskazuje na to, że będzie ich już tylko coraz więcej i coraz trudniej będzie przed nimi uciec. Wydaje się wobec tego że jesteśmy skazani na funkcjonowanie w świecie, gdzie reklamy będą bardziej powszechne, niż chleb.

Facebook dodatkowo jednak jest wdzięczną platformą dla kryptoreklam oraz darmowej reklamy dla mniejszych firm i przedsiębiorstw. Sensownie prowadzony fanpejdż z ciekawymi wpisami i regularnymi postami potrafi zbudować silną markę przy dużej oszczędności – nie płacimy wówczas nic lub płacimy symboliczne grosze za wypromowanie poszczególnych postów, na co pozwolić sobie może już niemal każdy.

Wobec tych rewelacji wydaje się, że nie mamy innego wyboru jak zaakceptować to, czym jesteśmy karmieni przez konsorcja i przedsiębiorstwa.

Reklamy na Facebook
4.6 (92.73%) 11 głosów

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
wpDiscuz
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
Reklama na Facebooku
Jak reklamować się na Facebooku
Jak promować firmowy kanał na YouTube
Jak promować firmowy kanał na YouTube
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
Biuro Pomysły na biznes Prowadzenie firmy
Jak kupić meble do biura
Różne opcjami kredytowania – Jak kupić meble do biura
Coś dla psów
10 niezwykłych biznesów
Jaki biznes otworzyć w mieście
Jaki biznes otworzyć w mieście
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Korzyści z karty kredytowej
Korzyści z posiadania karty kredytowej
kredyt hipoteczny
Rzeczy, które musisz wiedzieć o spłacie kredytu hipotecznego
Mity na temat kart kredytowych
Mity na temat kart kredytowych
Czy programiście opłaca się pracować w dużym mieście
Czy programiście opłaca się pracować w dużym mieście
Jak rozliczyć dochody z zagranicy
Jak rozliczyć dochody z zagranicy
Jak zostać Freelancerem - porady dla grafika, programisty, blogera
Jak zostać Freelancerem – porady dla grafika, programisty, blogera
Jak napisać książkę w weekend
Jak napisać książkę w weekend