10 kroków do skutecznego wideo na Facebooku

oko

Konto na Facebooku ma niemal każdy. W tym serwisie możesz rozmawiać ze swoimi znajomymi, lecz także dzielić się filmami z innymi. To druga praktyka jest bardzo często spotykana. Między innymi dzięki temu, Facebook jest często odwiedzany na całym świecie.

Ostatnio można zauważyć pewien trend w rozwiązaniu, jakim jest publikacja oraz dzielenie się filmami wideo. Facebook kładzie na tę kwestię coraz większą uwagę. Po publikacji wideo istotnym elementem jest jego późniejsza promocja.

Oprócz wysyłania na serwer własnego filmu, możesz także skorzystać z odpowiedniego narzędzia i stworzyć na Facebooku swój własny film. Jest to spore ułatwienie dla osób, które nie znają się na profesjonalnym tworzeniu filmów. Facebook przychodzi nam wtedy z pomocą. W tym artykule przedstawię Ci 10 najważniejszych kroków do stworzenia popularnych filmów wideo.

1. Kładź nacisk przede wszystkim na obraz

Gdy natkniesz się na film na Twojej tablicy, wtedy jest on automatycznie odtwarzany z wyłączonym dźwiękiem. Dlatego liczy się przykucie uwagi obrazem Twojego filmu. Trzeba także pamiętać o fakcie, że wielu użytkowników korzysta ze smartfona, gdzie włączenie dźwięku jest w pewnym sensie utrudnione. Zadbaj też o umieszczenie odpowiedniego napisu na filmie. To sprawi, że będzie on częściej odwiedzany.

2. Przejście do sedna sprawy możliwie jak najszybciej jest bardzo istotne

W odróżnieniu od reklam na YouTube (tak zwane TrueView In-Stream), gdzie znajduję się 5 sekund reklam w momencie otworzenia filmu, na Facebooku nie ma tego typu utrudnień. Jak mówią statystyki, liczy się pierwsze 2-3 sekundy, żeby przykuć uwagę użytkownika i zachęcić go do obejrzenia całości filmu. Dlatego stwórz film, który już na wstępie sprawi, że osoby będą chciały taki film obejrzeć.

3. Filmy powyżej 30 sekund się nie sprawdzają

Zasada mówi, że im krótsze filmy, tym szanse, że będą całe obejrzane, się zwiększa. Dlatego twórz krótkie filmy, które będą bardzo angażujące. Jak pokazują badania, ponad 80% użytkowników ogląda całe filmy, które mają maksymalnie 30 sekund. Oprócz tego trzeba zwrócić uwagę na fakt, że notuje się coraz większy udział urządzeń mobilnych w przeglądaniu internetu. Dlatego krótsze filmy są praktyczniejsze i częściej oglądane.

4. Właściwa i rzucają się w oczy miniatura filmu ma znaczenie

Jest pewna grupa osób (głównie na urządzeniach mobilnych), które mają wyłączoną opcję automatycznego odtwarzania filmu wideo. Czy taki stan rzeczy oznacza, że nie warto pokazywać reklam? Właśnie, że można. Gdy dodajesz film na Facebooka, wtedy możesz zaopatrzyć go w miniaturę. Zawsze z tej opcji korzystaj. Miniatura musi być ładna, przykuwająca uwagę oraz oryginalna. To zwiększy liczbę osób, które będą chciały obejrzeć Twój film.

5. Wideo w różnych formatach postu

Standardową formą postu, jest krótki tekst i poniżej zamiast grafiki wyświetla się film. Oczywiście możesz rozbudować taki format o ciekawy nagłówek, przycisk CTA oraz link.

6. Wybór właściwego typu kampanii

Wideo może być używane zamiast grafik. Gdy chcesz wypromować swój film, wtedy przejdź do promocji. W przypadku gdy chcesz, aby post z filmem wzbudzał zaangażowanie, wybierz odpowiedni typ kampanii.

7. Stworzenie listy odbiorców danego wideo

Film, kiedy jest promowany, oglądany jest w różnym wymiarze czasu. W takim wypadku musisz wiedzieć, ile osób ogląda film, dochodząc do konkretnego momentu. Wtedy będziesz w stanie określić stopień ich zaangażowania. Poprawi się komunikacja z użytkownikiem.

8. Stwórz świetny film promocyjny

Liczy się to, żeby film był atrakcyjny. Może się Ci wydawać, że osoba, która ogląda film jest nim zainteresowana. Niestety to tak nie działa. Ważna jest każda sekunda oglądania wideo.
Film musi być wartościowy, żeby pojawiła się interakcja.

9. Oryginalne treści wideo wygrywają z rutyną

Nie twórz kolejnego, tysięcznego filmu o niczym. Liczy się jakość oraz kreatywność, którymi chcesz się podzielić z innymi. To zwiększy zainteresowanie Twoim filmem. Pamiętaj, aby najlepiej zmieścić się w 30 sekundach – o czym była mowa wcześniej.

10. Film to Ty

Może zabrzmi to dziwnie, ale film to Twoja opowieść, często krótka, na dany temat. Twórz filmy wysokiej klasy. Wymagana do tego jest Twoja kreatywność.

Podsumowanie

Ostatnio można zaobserwować pewien trend. Otóż Facebook coraz mocniej walczy z YouTube opublikowanie treści wideo. Wypromowanie filmu jest kwestią odpowiednich działań marketingowych. Żeby odnieść sukces na Facebooku, trzeba solidnie się do tego przyłożyć. Tworzenie wartościowych i oryginalnych filmów jest w cenie i dobrze odbierane przez algorytm Facebooka. Liczy się zaangażowanie użytkowników. To sprawia, że zasięgi są wyższe. Większe zainteresowanie jest pozytywem. Publikowanie filmów wideo na Facebooku możesz traktować hobbystycznie, ale może to być także działanie biznesowe. Chodzi o dotarcie do większej liczby osób.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *