4 wydatki, które nie mogą być kosztem w firmie

Każdy przedsiębiorca ponosi koszty. Te, które są mile widziane, są ujęte w kosztach biznesowych. Ale uważaj – nie wszystkie takie wydatki są kosztami.

8 wydatków, które nie mogą być kosztem w firmie

Oto 4 wydatki związanych z przychodami, ale i tak nie jest to koszt w firmie:

Wydatki, gdy siedzibą biznesu jest mieszkanie założyciela firmy

Kiedy siedzibą bizesu jest mieszkanie założyciela firmy, to wtedy ciężko jest jest udowodnić wydatki ponoszone z bieżącym utrzymaniem biura.

Wynagrodzenie osobiste

Wynagrodzenie małżonka, przedsiębiorcy, czy niepełnoletnich dzieci przedsiębiorcy nie są kosztem. Do kosztów natomiast zaliczamy zarobki pracowników firmy.

Podatki

Podatek Vat i podatek dochodowy, ale też podatek od darowizn, spadków i podatek akcyzowy nie są kosztem. Są to zobowiązania wobec państwa.

Wydatki które wynoszą ponad 3500 zł netto

Wydatki związane są najczęściej z zakupem sprzętu. Jeśli zakup przekracza 3500 zł netto i będzie on w użytku ponad rok, wtedy jest to środek trwały, a te nie mogą być od razu wliczone w koszty, ponieważ podlegają amortyzacji. Wtedy odpisy amortyzacyjne stanowią kosztu.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *