Amazon w Polsce – dlaczego warto monitorować ceny?

Amazon

Amazon jest jednym z największych graczy na światowym rynku e-commerce – w samych Stanach Zjednoczonych obejmuje około 43% całkowitej sprzedaży online. Platforma, która w Polsce jest dostępna od stycznia 2021 roku, daje firmom ogromne możliwości na zwiększenie zysków ze sprzedaży i poszerzenia bazy klientów. Tłumaczymy, z czym wiąże się sprzedaż na Amazonie i jak radzić sobie z działaniem konkurencji.

Amazon a Allegro – czym różnią się obie platformy?

Naturalnym jest, że Amazon w Polsce stanie się głównym konkurentem naszej rodzimej platformy Allegro. Jak przedstawiają się różnice pomiędzy obiema platformami?

Na Amazonie nie możemy liczyć na licytacje, które są popularne na Allegro. Ponadto na Amazonie wystawiać przedmioty na sprzedaż mogą jedynie firmy, podczas gdy na Allegro powszechne są aukcje osób prywatnych. Amazon daje też szersze możliwości wykupywania ofert promowanych oraz otrzymywania tzw. Buy Box, czyli modułu znajdującego się po prawej stronie wybranych produktów, przeznaczonego dla sprawdzonych sprzedawców i znacznie ułatwiający dokonanie zakupu.

Z czym wiąże się sprzedaż na Amazonie?

Jak już pisaliśmy, Amazon daje ogromne możliwości do rozwoju marki i zwiększania zysków ze sprzedaży, ale jednocześnie niesie pewne ryzyko, związane z działaniami konkurencji, które mogą przyczynić się do popsucia wizerunku Twojej marki. Mogą one polegać m.in. na:

  • ustalaniu zbyt niskich cen, pozbawionych marży, która pozwala zarabiać na sprzedaży;
  • wojnach cenowych;
  • sprzedaży podrobionych produktów;
  • nieautoryzowanej sprzedaży.

Dlaczego warto postawić na monitoring cen w Amazon?

Amazon jest platformą, która w jednym miejscu skupia bardzo dużą liczbę sprzedawców i ich ofert. W polskie wersji serwisu będzie ich z czasem tylko przybywać, co sprawi, że właśnie na Amazonie znajdzie się duża część naszego rynku e-commerce. Monitoring cen Amazon pozwoli gromadzić nieocenione dane, dzięki którym łatwiejsze okaże się podejmowanie trafnych decyzji związanych z polityką cenową i pozycją Twojej firmy na rynku sprzedaży internetowej.

Monitoring cen na Amazonie umożliwi śledzenie działań konkurencji i podejmowanie działań, które mają być skuteczną odpowiedzią na zmiany cen lub działania promocyjne.

Chroń wizerunek swojej marki

Monitorowanie cen na Amazonie pozwoli producentom chronić wizerunek swoich marek przed niepożądanym działaniem konkurencji, o którym pisaliśmy wyżej. Narzędzia do monitoringu cen dla producentów umożliwią skuteczne wykrycie kroków, które dążą do zbytniego zaniżenia ceny, a w konsekwencji lepiej pomogą zarządzać strategią cenową.

Monitoring cen Amazon z narzędziami firmy Dealavo umożliwia także śledzenie cen sprzedawców korzystających z modułu Buy Box. Warto korzystać z tej funkcji, jednak ogranicza się ona wyłącznie do zdobywania tych danych, które w danym momencie wybiorą algorytmy Amazona. W przypadku tak ogromnej liczby ofert, jaką można znaleźć na Amazonie, warto jednak mieć pełen przegląd cen i działań konkurencji, co umożliwi zebranie większej ilości danych i podjęcie bardziej zróżnicowanych działań.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *