Bar mleczny, czyli pomysł na dochodowy biznes

Bar mleczny

Bary mleczne kojarzą się często z okresem PRL, ale tak naprawdę rozpowszechniły się już w Polsce w okresie przedwojennym. Po 1989 roku ich liczba zaczęła maleć – Polacy zachłysnęli się fast foodami, a wiele barów, zwłaszcza w centrach dużych miast, zaczęło upadać. Jednak ostatnio ich popularność przeżywa prawdziwy renesans. Dania oparte na jajkach znów się stają popularne, ludzie szukają zdrowych alternatyw dla barów z szybkim jedzeniem, a do tego wśród młodych ludzi panuje moda na PRL. Czy więc taki bar może się okazać świetnym pomysłem na dochodowy biznes?

Z pewnością ludzie dzisiaj chętnie odwiedzają takie miejsca niż chociażby kilka lat temu. Wśród ich współczesnych klientów można wyróżnić kilka grup docelowych;

– Studenci – mają skromne budżety, a przecież muszą jeść pożywne potrawy w przerwach pomiędzy zajęciami

– Młodzi pracownicy biur – chcą jeść w miarę tanie potrawy, ale zależy im, by były one zdrowe

– Turyście – zwłaszcza ci zagraniczni, którzy chcą skosztować czegoś typowo polskiego

Wszystkie te grupy łączą często wspólne potrzeby. Jedną z nich jest dobra lokalizacja. Największe polskie uczelnie mieszczą się w centrach dużych miast, a te są odwiedzane zwykle przez zagranicznych turystów. Również mieści się tam dużo biur i siedzib instytucji, więc odwiedzają je często reprezentanci tej drugiej grupy. Można więc uznać, że to lokalizacja baru mlecznego jest kluczowa, by mógł odnieść on rynkowy sukces. Być może jest ona nawet istotniejsza niż dobrze skonstruowane menu. Ważna jest też oczywiście cena, gdyż bary tradycyjnie przyciągają młodszych klientów, którzy niekoniecznie lubią wydawać dużo na jedzenie poza domem. Chociaż współczesne bary mleczne, zwłaszcza w największych miastach, wcale do takich tanich nie należą. Jeśli zaś chodzi o samo menu, to lepiej, żeby nie było w nim nic specjalnie zaskakującego. W końcu każdy, kto przychodzi do baru mlecznego mniej więcej wie, co chce zjeść. Można więc tu nieco eksperymentować, ale ważne, by znalazły się tam klasyczne dania, a więc:

– omlety

– kasze

– pierogi

– kawa oraz herbata

O co jeszcze warto zadbać, by bar mleczny był dochodowym biznesem? Na pewno istotny jest wystrój, jak i szata graficzna reklam czy menu. Obecnie często takie lokale nawiązują do PRL-u. Można pójść tą drogą, choć niektóre bary mleczne na przykład podkreślają lekkość oraz naturalność sprzedawanych produktów – to też ciekawy kierunek, zwłaszcza biorąc pod uwagę współczesną modę na zdrowy styl życia. Coraz ważniejsza jest też promocja. Niegdyś wystarczyło otworzyć bar w dobrym miejscu i klienci od razu się pojawiali. Dziś niezbędne jest prowadzenie profili na mediach społecznościowych, przeprowadzenie kampanii reklamowych oraz rozdawanie ulotek, informujących o otwarciu lokalu lub o menu. Dobrze też regularnie urozmaicać jadłospis oraz wprowadzać promocję od czasu do czasu.

Gastronomia to nigdy nie jest prosty biznes i nie warto się łudzić, że na barach mlecznych można prosto zarobić. Ale jeśli się uda trafić w niszę, to może się okazać bardzo dochodowym lokalem.

1 komentarz. Czytaj komentarze lub napisz nowy komentarz

  • 29 listopada 2017 o 12:29

    Bar mleczny zawsze się przyjmuje. Nie znam osoby, która nie lubiłaby tradycyjnych, domowych obiadków, najlepiej jeszcze robionych przez babcie. 😀

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *