Trendy w content marketingu 2020

blogowanie

Content is king. To internetowe powiedzenie świetnie oddaje to, jak ważny jest w dzisiejszych czasach content marketing.

Regularne i systematyczne tworzenie wartościowych treści, pomaga zbudować grupę docelową naszej usługi, czy też produktu.

Budowanie relacji z odbiorcami, stało się w 2019 roku niezmiernie ważne i każda większa firma wie, jak ważny jest dobry content marketing.

Jak trend ten będzie rozwijał się w 2020 roku? Na pewno niezmiernie szybko, biorąc pod uwagę to w jaki tempie rozwija się ta forma marketingu.

1. Content is still king!

W 2020 content marketing stanie się jedną z ważniejszych form marketingu. Już dzisiaj, w 2019 każda większa firma przywiązuję wagę do tego rodzaju marketingu. Jak pokazują badania w 2019 aż 80% firm korzysta z content marketingu, jednakże aż 1/3 nie ma żadnej strategii. To kardynalny błąd, który skutkuje, że wykonywana praca, to tak naprawdę praca Syzyfa. Najważniejszym w content marketingu jest aby zanim przystąpi się do działań, obrać właściwą strategię i dążyć w wyznaczonym kierunku.

Tylko wtedy content marketing będzie wiarygodny, dzięki czemu trafi do znacznie większej ilości osób. Im większy rozgłos, tym większy sukces. Ważne też, aby treści były wartościowe i nie pisane stricte pod SEO. Spowoduje to przede wszystkim to, że content będzie najzwyczajniej nie autentyczny i odpychający, a przecież w tym wszystkim chodzi dokładnie o coś odwrotnego.

Content musi być na tyle interesujący i przyciągający, że regularne się jego pojawianie, przyciągnie docelową grupę przyszłych konsumentów. Bardzo błędnym jest myślenie o content marketingu, jak o pracy, którą można wykonać, gdy nic innego nie będzie do roboty.

Wszelkie spekulacje pokazują jasno, że content marketing staje się już teraz wiodącą formą marketingu internetowego. W 2020 roku możemy się spodziewać jedynie wzrostu tego typu działań marketingowych, dlatego warto zawczasu obrać odpowiednią strategię, dzięki czemu zyska się oddane grono odbiorców.

2. Lepiej oglądnąć, niż przeczytać.

Wzrastająca popularność reklam wideo sprawia, że i działania marketingowe muszą podążać za trendami wyznaczanymi przez internautów. W 2019 roku popularność zyskują wszelkiego rodzaju stories, dlatego też i branża marketingu internetowego stara się iść w tą stronę. Dlaczego tak jest?

Po prostu obejrzenie 10 sekundowego stories, jest znacznie przyjemniejsze od czytania przydługich tekstów, których młodzi internauci, po prostu nie chcą czytać. Krótkie wideo jest w stanie przekazać najważniejsze informacje i sprawia, że przekaz jest czytelny, łatwy w odbiorze. Zaletą stories jest także fakt, iż krótkie wideo potrafi rozbudzić ciekawość w przyszłym kliencie. Trend ten staje się coraz bardziej mocny, co zauważają już także wszelkie algorytmy, które po prostu zaczynają faworyzować tego typu marketing.

Badania pokazują, że najważniejsze są pierwsze 2-3 sekundy klipu. To właśnie ten krótki czas sprawia, że zatrzymujemy się na moment, zobaczyć o co w tym chodzi, a nie przewijamy dalej. Dlatego też warto skupić się przede wszystkim na formie stories. Muszą być one celne i zachęcające.

Pewne jest to, że stories i krótkie wideo zaczynają coraz bardziej dominować, przez co należy bardzo uważnie skupić się na tego typu działaniach marketingowych, ponieważ rok 2020 tylko będzie wzmacniał i tak silny już trend.

3. Podcast, czyli pierwsze słyszę.

Podcasty stają się coraz popularniejszą firmą marketingu i wskazują na to liczne badania. Czym jest podcast? Jest to forma audycji internetowej, której można słuchać w odcinkach, czy też częściach. Podcasty stały się w ciągu kilku ostatnich lat tak bardzo popularne, ponieważ żyjemy dzisiaj w ciągłym biegu, a założenie słuchawek i wysłuchanie czegoś w drodze do pracy, czy podczas stania w korku, nie tylko zajmuje czymś, ale także sprawia, że słuchający się odpręża. W 2019 roku podcasty są już aktywną częścią content marketingu, ponieważ wyraźnie dostrzegalny jest potencjał podcastów, jako środka, który ułatwia dotarcie do grupy docelowej.

Podcasty są atrakcyjne, także z powodu łatwości w ich tworzeniu. Postęp technologiczny, który mamy dzisiaj w zasięgu ręki, pozwala stworzyć podcasty w zasadzie nawet za pomocą smartfona.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź też:
Zdobycie nowej pracy jest stresujące i często kończy się niepowodzeniem.…