Rola infografik w przekazie marketingowym

Dziś mało kto czyta treści. Znakiem czasu jest przeglądanie, przewijanie i skrolowanie. Jeśli na pierwszy rzut oka coś nie przykuje uwagi czytelnika, popadnie w jego niepamięć. Telewizja i internet atakują nas ogromną ilością różnych informacji. Z jednej strony pragniemy być na bieżąco, z drugiej media przytłaczają natłokiem danych. Liczy się precyzja i zwięzłość przekazu. Nikt nie ma czasu wgryzać się z obszerne akapity, studiować tabelek z danymi statystycznymi. Informacja musi być podana przystępnie – jak obiad – gotowa na tacy.

Infografika w służbie informacji

Obraz jest wart tysiąc słów – to slogan, którego nie może zabraknąć na żadnym szkoleniu z komunikacji, marketingu czy reklamy. Człowiek najlepiej przyswaja to co widzi. Według badań mózg ludzki zapamiętuje około 90% widzianego przekazu, przy zaledwie 10% czytanych informacji. To niezbity dowód na to, jak powinny być przekazywane informacje, aby znalazły oddźwięk u odbiorcy. Infografiki to sposób na przedstawienie danych tekstowych w formie grafiki. Za pomocą znaków, wykresów czy diagramów oraz kontekstów i nawiązania do pewnych faktów możliwy jest przekaz obszernej ilości informacji w prosty i wizualny sposób. Wbrew pozorom ludzie są bardzo przyzwyczajenie do tego typu przekazów. Mapy, znaki drogowe, rozkład linii metra czy komunikacji miejskiej to nic innego jak infografika. Jeśli rozejrzymy się dookoła siebie, to szybko zorientujemy się jak często ten sposób komunikacji jest wykorzystywany.

Rodzaje infografik

Infografiki są wykorzystywane w wielu dziedzinach życia. Za pomocą infografiki można przedstawić w sposób przejrzysty złożone dane. W prosty sposób na grafice przedstawiającej wykresy kołowe czy słupkowe można zwizualizować nawet skomplikowane dane statystyczne. Wystarczy jeden rzut oka na infografikę w okresie wyborczym, żeby zobaczyć, która partia polityczna na szansę na wygraną. Szereg różnych wykresów może obrazować poparcie z podziałem na różne kryteria. Innym często wykorzystywanym rodzajem są infografiki bazujące na osi czasu, w których bez problemu odczytamy chronologiczną kolejność wydarzeń i zrozumiemy relacje czasowe. Nie wiesz jak zatankować samochód na stacji benzynowej? Możesz przeczytać obszerną instrukcję lub prześledzić infografikę. Taki typ przekazu bazuje na procesach i jest świetnym sposobem na wykonanie jasnej i czytelnej instrukcji postępowania.

Infografika – skuteczny marketing

Od wielu już lat prosty przekaz bazujący na wizualizacji jest obecny w kampaniach reklamowych i akcjach marketingowych. Infografika zdobyła i zdobywa olbrzymią popularność z dwóch powodów. Po pierwsze, niesłychana szybkość życia powoduje to, że nie mamy już czasu na oglądanie tradycyjnych reklam czy filmików promocyjnych. Żyje się szybko, konsumuje się szybko i przetwarza się informacje w ten sam sposób. Internet i social media dyktują nowe trendy. Infografika, zwięzły i miły dla oka sposób przekazu informacji jest ulubionym sposobem komunikacji wśród użytkowników sieci. Aby przykuć uwagę odbiorcy trzeba jednak wykazać się nie tylko kreatywnością, ale znajomością ludzkiej natury. Aby zaprojektować dobra infografikę trzeba znać pewne reguły i zasady. Po drugie, to bardzo efektywna i ekonomiczna metoda promocji.

Nie trzeba korzystać z usług grafików komputerowych i agencji reklamy, aby stworzyć dobrą infografikę marketingową. W sieci dostępnych jest wiele programów, narzędzi i serwisów, które umożliwiają (nawet niedoświadczonym użytkownikom) stworzyć dobry przekaz wizualny. Wiele z tych aplikacji jest bardzo prosta i intuicyjna. Za pomocą szablonów, wykresów i diagramów można samodzielnie stworzyć wszelkiego rodzaju grafikę marketingową, którą później można dodać na fanpage serwisu społecznościowego. Dobra infografika promocyjna zaczyna żyć własnym życiem, jest powielana, udostępniana i komentowana. Dobrze więc zaprojektować ją tak, aby była kojarzona z właścicielem: przez barwy firmowe, slogan, logo czy adres strony.

Infografika – wiele korzyści, ale…

Nie każda infografika stworzona do celów marketingowych będzie skutecznie przyciągać klientów. O tym, czy klientowi spodoba się nasza wizualizacja decyduje wiele czynników. Doświadczony marketingowiec wie, jak poruszać się w świecie kolorowej infografiki pełnej znaków, kształtów i obrazów. Dobra infografika marketingowa musi zwrócić uwagę odbiorcy i na dłużej przykuć jego wzrok, zainteresować treścią. Jak kolor wpływa na odbiór, jaki rozmieszczać informacje, jaka jest hierarchia treści, jakie rodzaje i kolor czcionki dobrać – te i wiele innych aspektów musi zostać wzięte pod uwagę przy tworzeniu treści reklamowych.

Infografika w social mediach

Według badań amerykańskich naukowców coraz więcej młodych ludzi przeszukuje zasoby sieci nie po treści, a po grafice. Trendy te potwierdzają badania mediów społecznościowych. Więcej „lajków” i komentarzy dostają posty zawierające treści opatrzone grafikami. Siła marketingowa infografiki jest olbrzymia, dlatego ważne jest profesjonalne podejście do niej. Strategia promocji za pomocą content marketingu musi składać się ze spójnych elementów kreowania wizerunku firmy. Często przy niewielkim zaangażowaniu czasu i pieniędzy za pomocą infografik publikowanych w sieci na portalach społecznościowych możemy kreować i zwiększać rozpoznawalność marki. Polubiona i komentowana dobra infografika reklamowa zaczyna żyć swoim życiem.

Rola infografik w przekazie marketingowym
4.5 (90.77%) 13 głosów

Dodaj komentarz

  Subscribe  
Powiadom o
Sprawdź też:
Wstaję o 4 lub 5 by było efektywniej już z…
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
10 trendów w projektowaniu webowym na 2019 rok
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
wybór firmy pozycjonerskiej
5 rzeczy na które należy patrzeć kiedy wybiera się firmę pozycjonerską
Biuro Ciekawostki Firma Gospodarka Pomysły na biznes
Jakie obrazy wybrać do biura?
biznes bez wychodzenia z domu
10 pomysłów na biznes bez wychodzenia z domu
Design
Design w biznesie się opłaca
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Bank Alior: efektywny, innowacyjny, stabilny i satysfakcjonujący dla klientów
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Pożyczka pod zastaw samochodu
Jadąc za granicę, warto już wcześniej zastanowić się nad budżetem
Czy warto inwestować w studia MBA?
wynagrodzenia
Rzut okiem na wynagrodzenia, czyli plany podwyżkowe w toku
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast