Internetowe biuro podróży, czyli pomysł na dochodowy biznes

Internetowe biuro podróży

Z roku na rok Polacy coraz chętniej wyjeżdżają na wakacje za granicę. Dlatego bardzo korzystnym może się wydawać założenie internetowego biura podróży. Skoro jest popyt na podróże, a podaż wciąż jest niska może to być strzał w dziesiątkę i bardzo dochodowy biznes.

Jednak największe szanse na osiągnięcie sukcesu w tej dziedzinie mają osoby, które same dużo podróżują i dobrze znają różne miejsca, które potem szczerze mogą polecać klientom albo nawet wybrać się z nimi w roli przewodnika. Jednak biuro podróży może oznaczać tak naprawdę trzy różne działalności: organizację turystyki, pośrednictwo turystyki oraz agencję turystyczną.

Zalety prowadzenia biura podróży online

Przed założeniem jakiegokolwiek biznesu warto rozważyć plusy i minusy takiej działalności. W tym wypadku jednak minusem mogą być wymogi formalne do spełnienia na samym początku. A do plusów można zaliczyć między innymi niskie koszty prowadzenia firmy, ponieważ potrzebna jest tylko obsługa internetowa i numer telefonu dla klientów. Nie trzeba starać się o żadne koncesje, a firmę prowadzić można nawet z własnego domu.

Dzięki dużemu zainteresowaniu wycieczkami zawsze znajdą się klienci. Ponadto prowadząc takie biuro można liczyć na rabaty od kontrahentów, gdy my sami będziemy chcieli udać się na wycieczkę.

Formalności

Chcąc prowadzić internetowe biuro podróży przede wszystkim trzeba się zarejestrować jako przedsiębiorca. Wpisu do ewidencji działalności gospodarczej można dokonać w Urzędzie Gminy lub Miasta odpowiednim wedle miejsca zamieszkania.

Biura podróży mają też konkretne numery PKD do wpisania we wniosku są to: 63.30 A,63.30 B,63.30 C lub 79.11 A, B, C. Kolejno trzeba zgłosić się do ubezpieczenia w ZUS oraz do Urzędu Skarbowego w celu wyboru opodatkowania. Jeżeli mamy zamiar zlecić rachunkowość zewnętrznemu partnerowi należy nazwę biura rachunkowego wpisać we wniosku.

Jednakże dla działalności turystycznej są jeszcze inne wstępne wymogi. Potrzebne jest odpowiednie ubezpieczenie oraz gwarancja bankowa. Trzeba też działalność wpisać do rejestru organizatorów turystyki oraz pośredników turystycznych według miejsca zamieszkania lub lokalizacji siedziby firmy.

Oferta i marketing

Zakładając internetowe biuro podróży trzeba też założyć atrakcyjnie wyglądający, czytelny i sprawny portal internetowy, przez który konsument będzie mógł wykupić usługę wycieczki, planu wycieczki czy skorzystać z oferty pośrednictwa.

Trzeba też zawczasu skontaktować się z partnerami w kraju i za granicą, którzy przyjmą naszych klientów do swoich hoteli czy przewiozą ich swoimi autokarami. Można też zawiązać współpracę z innym touroperatorem. Nie mniej nie można zapominać o tym, że bogata oferta to teraz podstawa.

Również działania marketingowe muszą być skierowane na konkretne grupy osób. Inna reklama zainteresuje osoby szukające wycieczki dla całej rodziny, a inna singla. Jednak dzięki temu, że biuro jest wirtualne można uniknąć dużych kosztów wynajmowania lokalu na biuro, a środki te skierować na marketing i reklamę internetową.

4.4/5 - (ilość ocen: 17)