Jak uruchomić sklep internetowy, który generuje sprzedaż w 2021 roku
W rzeczywistości, oczekuje się, że sprzedaż e-commerce będzie stanowić 17,5% sprzedaży detalicznej na całym świecie do 2021 roku! Pomimo tej oszałamiającej statystyki, prawie połowa polskich firm nadal nie ma strony internetowej – co oznacza, że teraz jest idealny czas, aby usiąść i zacząć budować swój sklep.
Niezależnie od tego, czy posiadasz już sklep stacjonarny i chcesz rozszerzyć swoją działalność online, czy też stawiasz pierwsze kroki w świecie ecommerce ze swoim pierwszym w życiu sklepem, ten krótki przewodnik poprowadzi Cię przez proces tworzenia sklepu internetowego.
Budowanie sklepu internetowego nigdy nie było łatwiejsze. Czy jesteś gotowy, aby zbudować sklep internetowy? Jeśli jesteś nowicjuszem, zalecamy sprawdzenie naszego przewodnika budowania stron internetowych. Istnieje mnóstwo kreatorów sklepów internetowych. Niektóre są tanie, niektóre drogie, niektóre niezawodne, a niektóre… nie działają. Można też zlecić firmie stworzenie naszego sklepu.
Więcej znajdziesz w artykule na temat tego, jak założyć sklep internetowy: ekomersiak.pl/jak-zaczac-i-uruchomic-pierwszy-sklep-internetowy
Produkty do sprzedaży
Wybór właściwych produktów do sprzedaży jest absolutnie niezbędny dla sukcesu sklepu internetowego. Zidentyfikowanie niszy i znalezienie odpowiednich produktów e-commerce do sprzedaży jest niezbędne dla sukcesu sklepu internetowego.
Na przykład, zamiast sprzedawać meble, które są powszechnie dostępne na Allegro, można rozważyć sprzedaż mebli, który jest trudniej znaleźć online, ale dla których wiesz, że istnieje duże zapotrzebowanie.
Znalezienie niszy zazwyczaj wiąże się z słów kluczowych w Google
Najprostszym sposobem na określenie niszy jest użycie narzędzia do badania słów kluczowych np. takiego jak Ubersuggest, aby znaleźć rynki niszowe i sprawdzić, jaka konkurencja działa na tych rynkach.
Narzędzia do badania słów kluczowych pozwalają dowiedzieć się, ile wyszukiwań miesięcznie jest wykonywanych dla różnych słów kluczowych.
Na przykład, mogą one powiedzieć, że istnieje 60000 wyszukiwań miesięcznie dla hasła wyszukiwania „meble rustykalne do kuchni” i tylko 140 dla „meble rustykalne do kuchni”.
Weryfikacja Twoich pomysłów na e-commerce
Warto również upewnić się, że możesz konkurować poprzez przyjrzenie się konkurencji. Analiza konkurencji może być trudną rzeczą, gdy zaczynasz swój cyfrowy biznes.
Analiza konkurencji pomoże Ci zobaczyć, które produkty sprzedawane przez Twoją konkurencję są najbardziej wartościowe i popularne.
Na przykład, jeśli chcesz być sprzedawcą detalicznym mody, możesz sprawdzić inne firmy odzieżowe w Twojej okolicy i dowiedzieć się, jakie są ich najlepiej sprzedające się produkty.
Można również użyć analizy luk, aby dowiedzieć się, czy istnieją jakieś bazy klientów, których konkurencja nie obejmuje. Na przykład, być może największe marki odzieżowe w Twoim regionie oferują wiele wspaniałych ubrań, ale nie mają działów dla drobnych nabywców.
Wyszukiwarka
Kiedy już znalazłeś swoją niszę rynkową i zaprojektowałeś swój sklep internetowy tak, aby ją zaspokoić, nadszedł czas na jego prawidłową optymalizację pod kątem
Wybierz nazwę, którą kochasz i z którą możesz żyć
Upewnij się, że wybierasz nazwę, w której jesteś całkowicie zakochany – ta część zakładania butiku online powinna być oczywista. Co ważniejsze jednak, upewnij się, że jest to nazwa, którą będziesz w stanie wypowiedzieć bez poczucia zażenowania. Niektóre firmy mają nazwy, które są, szczerze mówiąc, trochę dziwne.
Blogowanie
Kluczowym sposobem na przyciągnięcie ruchu do sklepu internetowego jest regularne prowadzenie bloga na tematy związane z tym, co sprzedajesz.
Publikując wysokiej jakości, bogate w słowa kluczowe wpisy na blogu związane z obszarem Twojej działalności, robisz dwie rzeczy: po pierwsze, maksymalizujesz szanse na pojawienie się Twojej strony w wynikach wyszukiwania, a po drugie, pokazujesz, że jesteś autorytetem w dziedzinie, w której działasz.
Zadaj sobie pytanie, czy jesteś gotowy
Nigdy nie będzie odpowiedniego momentu na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Ale możesz albo spojrzeć na to jako na rzecz, która powstrzymuje Cię przed rozpoczęciem działalności, albo wykorzystać to, aby popchnąć Cię do rozpoczęcia działalności już dziś.
Więcej rzetelnych informacji na temat e-commerce i sklepów internetowych znajdziesz na blogu Ekomersiak.pl.