Jak zdobywać zlecenia graficzne online?

Jak zdobywać zlecenia graficzne online

Jesteś projektantem i chcesz zacząć zarabiać jako freelancer? Doskonale, bo większość klientów szuka grafików właśnie w internecie. Jak tworzyć portfolio graficzne i jak przełożyć swoje umiejętności na konkretny zysk?

Stwórz portfolio graficzne w sieci

Zbiór Twoich przykładowych prac to najlepszy sposób na przekonanie klientów do Twoich umiejętności. Portfolio grafika to starter sukcesu, który warto dobrze przemyśleć i ciekawie zaprezentować. Istotne jest zarówno to, jakie prace wybierzesz, ale także to, w jaki sposób je uporządkujesz i przedstawisz.

Jeśli zamierzasz szukać zleceń właśnie w sieci, to tutaj zacznij budować swoje portfolio. Warto wykupić dedykowaną domenę – najlepiej zawierającą w nazwie Twoje imię i nazwisko, nazwę firmy lub pseudonim, jakiego będziesz używać. Możesz też skorzystać z darmowych stron i platform graficznych, na których można zamieścić próbki swoich prac.

Pamiętaj jednak, żeby szanować czas odbiorców i stworzyć czytelne i estetyczne portfolio. Daruj sobie duże bloki tekstów i nachalną reklamę – niech Twoje przykładowe realizacje mówią same za siebie. Zamiast pisać o tym, jakie masz umiejętności – najlepiej po prostu do pokaż!

Portfolio początkującego grafika

Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę jako grafik freelancer, pewnie zastanawiasz się, co warto umieścić w portfolio. Przede wszystkim nie warto dodawać każdego, najmniejszego dziełka, które wyszło spod Twoich palców.

Zanim dodasz prace do swojego portfolio, przeprowadź rzetelną selekcję – najlepiej poproś  o konstruktywną opinię bardziej doświadczonych projektantów. Odrzuć projekty, niezgodne ze sztuką i wszystkie „takie proste banerki dla wujka”. Postaw na te realizacje, z których naprawdę jesteś dumny i takie, które są dobrze przemyślane, spójne i zgodne z podstawowymi zasadami projektowymi.

Nie liczy się ilość projektów w portfolio, ale ich jakość! Jeśli po odsianiu, masz wciąż mało prac, możesz je uzupełnić autorskimi interpretacjami. Stwórz branding przykładowej firmy, alternatywną wersję plakatu danego wydarzenia lub zaprojektuj wizytówkę, kalendarz albo katalog firmowy. Możesz podejść do tego kreatywnie, łącząc swoje pomysły z umiejętnościami graficznymi. Do dzieła!

Gdzie szukać zleceń graficznych w sieci?

Prawdopodobnie w tej chwili kilkuset klientów szuka projektantów w sieci. Jeśli nie chcesz tracić potencjalnych zleceń, dowiedz się, gdzie opłaca się bywać i gdzie można upolować sycące zlecenia.

Spokojnie, to tylko początki – gdy już zdobędziesz kilku(/-nastu) zadowolonych klientów, a wieść o Tobie się rozniesie – prawdopodobnie klienci sami Cię znajdą. Na początku drogi, musisz stale poszerzać swoje portfolio graficzne i przyjmować różnorodne zlecenia.

Możesz zacząć na giełdzie zleceń lub też samodzielnie wyszukiwać zapytania klientów – np. przez narzędzia monitorujące internet, fora oraz grupy tematyczne. Warto też zainwestować w reklamy, kierujące na Twoją stronę z portfolio i ofertą.

Zacznij budować swoją markę graficzną w sieci, udzielaj się – bądź tam, gdzie potrzebują Cię klienci. Możesz pisać artykuły poradnikowe, odpowiadać na pytania na grupach tematycznych – słowem, stopniowo budować swoją pozycję graficznego eksperta. To fundamenty, na których możesz zbudować solidne podstawy przyszłego sukcesu i błogiego życia freelancera.

4.1/5 - (ilość ocen: 10)