Jakie trendy zdominują marketing w 2023 roku

strzałki

Reklama jest dźwignią handlu i wiadomo to było, jeszcze zanim na dobre zadomowiliśmy się jako ludzkość w sieci.

Te same metody, które działały w przypadku marketingu, sprawdzają się również w marketingu internetowym, ponieważ zarówno w świecie realnym, jak i w Internecie działamy tak samo i wszyscy opieramy się na tych samych podświadomych zachowaniach.

Jakie będą trendy marketingu internetowego w tym roku?

Warto się temu przyjrzeć, ponieważ wszystko wskazuje na to, że to właśnie Internet jest przyszłością.

1. Personalizowane treści i działania, będą coraz bardziej ważne

Każdy, kto dzisiaj porusza się w Internecie wie, jak trudno jest się czasem przebić przez zmasowaną ilość reklam wszelkiej treści. Stało się to tak bardzo uciążliwe, że obecnie raczej ignorujemy reklamy, zamiast przykuwać do nich swoją uwagę, a przecież twórca danej reklamy chce na pewno trafić do jak największej liczby osób.

Dlatego też tak ważną kwestią jest personalizowanie treści i działań marketingowych. Naukowo udowodnione jest, że jeśli ktoś zwróci się do nas po imieniu, to darzymy go od razu większym zaufaniem. W Internecie panują takie same zasady, dlatego też treści dopasowane indywidualnie do klienta, oraz personalizowane nagłówki sprawiają, że klient czuje się wyjątkowy i doceniony. To zaś przekłada się na realny wzrost zainteresowania daną marką, produktem, czy usługą.

Dlatego wiele wskazuje na to, że wiodącym trendem w marketingu internetowym, będzie postawienie na personalizowanie wszelkich treści, które docierają do klienta.

2. Rekomendacja nadal najlepszym potwierdzeniem

Sprawdzanie opinii o produkcie, czy usłudze, zanim podejmie się decyzje o kupnie, to nadal najczęstsze zachowanie konsumentów. Najczęstszym powodem takiego sprawdzania, jest strach przed straceniem pieniędzy na coś o kiepskiej jakości, lub obawa przed wszelkiego rodzaju oszustwami, których w Internecie jest nie mało.

Wciąż obowiązuje zasada ograniczonego zaufania, dlatego też najważniejsze jest, aby rekomendacje, były także częścią marketingu.

Jeśli chce się wzbudzić zaufanie u przyszłych klientów, to można postawić na testimonial, który w poprzednim roku miał zdecydowaną tendencję wzrostową i wszystko wskazuje na to, że w tym roku ta technika marketingowa nadal będzie bardzo popularna.

Czym jest testimonial? Jest to rodzaj marketingu, w którym znana osoba promuje dany przedmiot, czy też usługę. Ma to realne przełożenie na zaufanie klientów, ponieważ gdy twarzy użycza znana osoba, to ludzie sądzą, że polecony przedmiot, czy usługa musi być najwyższej jakości. Właśnie dlatego testimonial będzie zdecydowanie przodował w formach marketingu internetowego.

3. Troska o środowisko, czyli Ekoświadomość

Rok poprzedni jest bardzo obfity we wszelkiego rodzaju manifesty i przesłania odnośnie ekologii i troski o naturalne środowisko. Jest to podyktowane tym, że nasza planeta, jest zaśmiecana w coraz to większym stopniu.

Wiele organizacji pozarządowych prowadzi kampanie na rzecz przeciwdziałania degradacji środowiska, ponieważ temat ten staje się coraz bardziej istotny dla dużej części społeczeństwa.

Firmy marketingowe bardzo szybko zorientowały się, że bycie EKO staje się po prostu coraz bardziej modne. Właśnie dlatego wpisanie się w trend ekologii, będzie słusznym posunięciem, również w marketingu internetowym.

Rok ten z pewnością będzie kontynuacją pojawiających się dziś manifestów i akcji wspierających ekologię.

4. Data mining

W tym roku z pewnością będzie się coraz bardziej korzystało z baz danych gromadzących wszelkie informacje o konsumentach. Dzięki temu, poprzez znajomość wielu składowych będziemy w stanie idealnie dostosować działania marketingowe do konkretnych grup docelowych.

Będziemy korzystać w większości z twardych danych, a nie domysłów czy doświadczenia wypracowanego przez lata. Zachowanie konsumentów w sieci jest coraz bardziej monitorowane i zapisywane, dzięki czemu strategie marketingu internetowego, mogą być coraz bardziej celne.

Rok ten będzie tylko kontynuacją trendu panującego w poprzednim roku, dlatego też warto zwrócić uwagę na data mining, ponieważ jest w nim wielki potencjał, który będzie odkrywany z kwartału na kwartał. Wszystko po to, żeby reklama internetowa była jak najbardziej trafna.

4.2/5 - (ilość ocen: 4)