20 najlepszych blogów o marketingu internetowym

pieniądze

Marketing internetowy to zdecydowanie jest coś, co dotyczy coraz większej liczby osób. Warto zatem wiedzieć co nieco na ten temat. Pozostaje jednak dość podstawowe zagadnienie, a mianowicie skąd w zasadzie mamy brać jakiekolwiek sensowne informacje. Otóż generalnie najlepszym źródłem są tutaj blogi. Dlaczego właśnie blogi o tematyce marketingowej tak doskonale się sprawdzają?

Zalety blogów internetowych

Otóż wiedza na nich przedstawiona jest absolutnie darmowa. Co więcej – najczęściej blogi prowadzone są przez osoby naprawdę wykształcone w danej dziedzinie i umiejące dobrze ją przekazać. Dalej – często czytania artykułów czy przeglądania innych informacji w ogóle nie traktujemy jako nauki, zatem przyjemnie mija nam czas. Jednak.. no właśnie niestety nie wszystkie blogi są jednakowo dobre. Warto zatem wybrać te najlepsze i najciekawsze z nich. Poniżej zostaną one pokrótce zaprezentowane.

1) Marketing dla ludzi – przede wszystkim warto tu powiedzieć o dość oryginalnym blogu, który ma jeszcze oryginalniejszą nazwę. Trudno powiedzieć tutaj o konkretnym autorze, ponieważ blog ten kreowany jest przez wielu autorów, posiadających wiedzę i doświadczenie z zakresu marketingu.

2) Paweł Tkaczyk – blog te osoby na pewno warty jest odwiedzenia. To właśnie bowiem jest ten znany twórca np. „Grywalizacji”. Co więcej pisze on do różnych prestiżowych czasopism, jak np. do „Brief”. Znajdzie się tu wiele informacji dotyczących tego, jak w zasadzie należy założyć własną firmę, wykorzystać social media, pozycjonować, co jest ważne w marketingu internetowym itp.

3) sprawny Marketing – blog ten zasadniczo powiązany jest z firmą MaxRoy. Znajdziemy tu jednak wiele naprawdę ciekawych wpisów znanych autorytetów marketingu internetowego.

4) Artur Jabłoński – to jest założyciel znanej marki Digitalk. Jego blog znajdujący się w sieci pod jego imieniem i nazwiskiem bije rekordy popularności. Znajduje się tu wiele tekstów z zakresu copywritingu, SEO itp.

5) FreshMail – to blog dotyczący głównie email marketingu. A to jest dziedzina bardzo często niedoceniania.

6) Jacek Kotarbiński – powinniśmy go kojarzyć przede wszystkim z książki „Sztuka rynkologii” . Generalnie wie on naprawdę wiele o marketingu.

7) Branding Monitor – ten blog prowadzony jest przez Krzysztofa Karasia. Przede wszystkim, jak zresztą sama nazwa wskazuje, dotyczy on brandingu.

8) Marketing B2B – blog ten prowadzony jest przez Igora Bielobradka. Generalnie polecany blog zdecydowanie z uwagi na unikalne informacje na temat marketingu B2B.

9) Szymon Słowik – ten blog z kolei nauczy nas naprawdę wiele z zakresu SEO. A dzisiaj bez tego nie ruszy żadna firma, która chce jakkolwiek zaistnieć w internecie.

10) Prowly Magazine – tu już jest o tyle ciekawie, że znajdziemy odcinki i artykuły zarówno w języku polskim i angielskim. A przecież angielski musimy ćwiczyć! Redaktorką jest Edyta Kowal

11) Content Espresso – to dość świeży blog i co ciekawe, pojawia się tu także Edyta Kowal w towarzystwie innych autorów. Serwis ten dotyczy głównie content marketingu.

12) Whitepress – tu zasadniczo nie można wyróżnić jednego autora, ale znajdziemy wiele informacji o SEO, influencerach itp.

13) PonticeAriadny – Ariadna w swoim blogu opisuje różne ciekawostki dotyczące początków zakładania firmy online

14) Dworzyńska – autorką tego bloga jest Katarzyna Dworzyńska, która miała własną agencję PR.

15) Urszula Phelep – to jest osoba, która naprawdę sporo wie na temat marketingu internetowego. Dodatkowo jej pomoc można uzyskać poprzez inne social media.

16) Critical – tu także nie można wyróżnić jednego autora, jednak blog jest ciekawy przede wszystkim z uwagi na wiedzę z zakresu SEO czy Google. Organizowane są też tam bardzo ciekawe webinary.

17) Maltreting – serwis ten nie do końca dotyczy marketingu, jednak skupia się mocno na reklamie, a konkretniej na wszelkich absurdach, jakie tam widzimy. Warto tam zajrzeć chociażby po to, aby jako firma nie popełnić potem poważnego błędu i aby nasze reklamy nie były potem przedmiotem żartów.

18) Bartosz Majewski – porusza on głównie tematy e-marketingu oraz sprzedaży, ale również zdarzają się artykuły związane z biznesem i startupem.

19) Pijarukoksu – ten niezwykle ciekawy blog prowadzony jest przez Jakuba Prószyńskiego. Generalnie opisuje on różne przypadki tego, jak działają duże marki w social mediach. Warto się tym zainspirować.

20) SEO zgred – warto jeszcze na koniec wspomnieć Pawła Gontarka występującego pod pseudonimem Zgred. Opisuje on w ciekawy sposób różne zagadnienia związane z SEO.

Jak zatem widać – jest naprawdę bardzo wiele różnych ciekawych blogów, z których możemy czerpać wiedzę. Wiadomo – dla każdego inny blog będzie charakteryzował się odpowiednio wysoką wartością. Warto zatem przejrzeć podane blogi i wybrać ten, który najbardziej nam odpowiada. Oczywiście zalecane jest także korzystanie z róźnych blogów tak, aby znaleźć różne ciekawe informacje z różnych źródeł – to najlepszy sposób nauki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *