Portal internetowy, czyli pomysł na dochodowy biznes

Szukasz pomysłu na biznes, ale nie dysponujesz sporymi środkami? Masz za to lekkie pióro, ciekawą wiedzę do przekazania i smykałkę dziennikarską? Być może zechcesz wystartować z portalem internetowym, sprawdź, czy to dobry pomysł na dochodowy biznes i jakie trudności napotkasz na swojej drodze.

Od czego zacząć prowadzenie portalu? Najpierw musisz wykupić domenę, hosting i wykonać profesjonalny projekt strony. Możesz w tym celu posłużyć się WordPressem. Warto wykonać projekt logo. Do tego od razu załóż profile w mediach społecznościowych. Absolutnym minimum jest Facebook.

Jeśli chcesz prowadzić portal o tematyce sportowej lub politycznej, załóż konto na Twitterze. Jeśli zamierzasz prezentować modę, prowadź komunikację na Instagramie. Bardzo istotny jest wybór zawężonej grupy docelowej.

Bycie wiernym konkretnej grupie tematów sprawi, że szybciej osiągniesz wysoką pozycję w wyszukiwarce Google, ponadto będzie to sygnał dla reklamodawców, że trafią do konkretnej grupy odbiorców, na przykład kobiet po 30-tce.

Portal internetowy, czy to dobry pomysł na biznes?

Zalety własnego portalu:

-inwestycja na start jest nieduża, jeśli ten pomysł na biznes ci się nie spodoba, niewiele tracisz

-elastyczne zatrudnienie: możesz łączyć ten biznes z innymi źródłami dochodu, rozwijać go cierpliwie

Wady prowadzenia dochodowego portalu:

-aby zacząć zarabiać na portalu internetowym, musisz mieć pozycję w wyszukiwarce Google i być rozpoznawalnym. To wymaga czasu, zaangażowanego działania, którego efekty przyjdą dopiero po wielu miesiącach. Chyba że masz spory budżet na promocję i szybko zdobywasz nowych obserwatorów.

-na rynku reklam internetowych jest spora konkurencja. Stajesz w szranki z dużymi portalami i wpływowymi blogami, które od lat są na rynku. Jednak okazyjne ceny mogą przyciągnąć do ciebie klientów o niewielkim budżecie.

Własny portal, przynajmniej na początku, stanowi uzupełnienie innych form zarabiania, na przykład pisania tekstów na zlecenie klientów, tworzenia stron internetowych, czy projektów graficznych.

Działalność artystyczna należy do branży kreatywnej, wymaga podążania za trendami, bo dziś od portali wymaga się nie tylko aktualizacji treści, ale przede wszystkim komunikacji z czytelnikami w mediach społecznościowych.

Aby twój portal szybciej zyskał na wartości, prowadź działania zgodne ze sztuką SEO, które sprawią, że twoja strona pojawi się na pierwszych stronach wyszukiwarki Google.

W tym celu aktualizuj portal minimum dwa razy w tygodniu, pisz tak, by czytelnicy dzielili się treściami w mediach społecznościowych i stawiaj na długie artykuły, bo to one znajdują się w pierwszej dziesiątce treści proponowanych przez wyszukiwarkę.

Na pozycjonowanie pozytywnie wpłynie też zostawianie aktywnych linków do swojej strony na innych portalach. Możesz wykupić artykuły z aktywnymi linkami lub udzielić interesującego wywiadu lub stworzyć treści gościnne w zamian za link.

Własny portal nie wymaga dużych inwestycji na start, ale zwrot nie przyjdzie natychmiast, zdobycie obserwatorów i czytelników wymaga czasu. Za to nie ponosimy ryzyka finansowego.

 

4.1/5 - (ilość ocen: 16)