Pozytywna reputacja miast przyciąga inwestorów

Pozytywna reputacja miast przyciąga inwestorów

Dobre opinie, kampanie reklamowe czy zdjęcia promocyjne zachęcają nie tylko turystów do odwiedzenia danego miasta. Kampanie wizerunkowe tworzy się również po to, aby do miasta czy regionu przyciągnąć inwestorów, partnerów biznesowych z innych części Polski czy nawet z zagranicy.

Pozytywna reputacja z pewnością pomaga przyciągnąć inwestora gotowego do ulokowania swojego nowego projektu w tym konkretnym miejscu. Jeżeli zaś miasto nie cieszy się dobrą sławą niestety nie ma co liczyć na napływających partnerów biznesowych. Dlatego każde miasto zaczyna tworzyć kampanie wizerunkowe, zatrudnia agencje marketingowe czy oferuje co może, aby zachęcić inwestorów.

Dlaczego reputacja jest ważna?

Inaczej mówiąc reputacja to wrażenie jakie można mieć zarówno o marce jak i o mieście. Są to skojarzenia oraz strzępy informacje, które już się posiada. Ale może być też wyrobiona na bazie wielu docierających do nas informacji. Najczęściej jednak łatwo zapamiętać te niekorzystne, a te pozytywne pominąć. Jednakże reputacja jest bardzo ważnym czynnikiem, który wpływa na decyzje nie tylko inwestorów, ale przede wszystkim konsumentów.

Co ciekawe i w Polsce prowadzone są rankingi reputacji jaką cieszą się polskie miasta. Najwięcej pozytywnych punktów zdobyły: Kraków, Gdańsk, Wrocław, Poznań, Szczecin i Warszawa. Co chyba nikogo nie dziwi, ponieważ są to również największe miasta w Polsce, a więc najpopularniejsze i najwięcej o nich wiadomo.

Do tego mają środki, aby gwarantować inwestorom możliwości rozwoju czy też prowadzą programy badawcze, do których każde przedsiębiorstwo może przystąpić. W takich rankingach bierze się też pod uwagę, czy miasto spełniło w przeszłości obietnice względem mieszkańców i inwestorów, oraz czy jest chętnie polecane ze względu na atmosferę albo dobre warunki pracy.

Jak miasta dbają o reputację?

Jest wiele czynników, na jakie miasta nie mają wpływu, ale z pewnością prowadzenie kampanii społecznej, poprawa warunków życia obywateli, umożliwienie rozwoju firmom czy też stworzenie specjalnych stref ekonomicznych przyczynia się do tego, że o mieście mówi się coraz lepiej. Popularne jest też inwestowanie w reklamę w mediach, która ma pokazać walory regionu i głównego miasta. Efekty takich działań już są widoczne i niektóre miasta znacznie poprawiły swój wizerunek przez co inwestorzy i turyści zaczęli się w nich częściej pojawiać.

Dodaj komentarz

  Subscribe  
Powiadom o
Sprawdź też:
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Projektów Unijnych już jesienią planuje uruchomienie kolejnych…
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
10 trendów w projektowaniu webowym na 2019 rok
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
wybór firmy pozycjonerskiej
5 rzeczy na które należy patrzeć kiedy wybiera się firmę pozycjonerską
Biuro Ciekawostki Firma Gospodarka Pomysły na biznes
Biznes skierowany do turystów
Jaki biznes otworzyć na wsi
Jakie obrazy wybrać do biura?
biznes bez wychodzenia z domu
10 pomysłów na biznes bez wychodzenia z domu
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Bank Alior: efektywny, innowacyjny, stabilny i satysfakcjonujący dla klientów
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Pożyczka pod zastaw samochodu
Jadąc za granicę, warto już wcześniej zastanowić się nad budżetem
Czy warto inwestować w studia MBA?
wynagrodzenia
Rzut okiem na wynagrodzenia, czyli plany podwyżkowe w toku
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast