Jak promować się na Facebooku

Facebook stał się częścią naszego życia. To niesamowite jak powstała w roku 2004 platforma społecznościowa wkradła się w nasze życie i dziś stała się jego integralną częścią. Facebook to największy rodzaj social mediów na świecie. Aktywne konto posiada już ponad 1, 55 mld osób. Obecnie na świecie jest niespełna 7, 5 mld ludzi, z czego około 40% to dzieci, a 8% to ludzie powyżej 65 roku życia. Wobec tego użytkownikami tego portalu jest około 40% dorosłych ludzi na świecie! Jeśli użytkownicy Facebooka stworzyliby państwo, byłaby to trzecia potęga świata.
Według danych z poprzedniego roku wynika, że codziennie na Facebooka loguj się ponad miliard użytkowników, którzy średnio spędzają około 21 minut na portalu przeglądając publikacje i posty swoich znajomych. Dziennie użytkownicy Facebooka klikają ponad 4, 5 mld razy ikonkę „lubię to”. W Europie, jak i w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie około 70% osób dorosłych posiada konto na Facebooku, do którego zagląda minimum raz na tydzień.

To tylko kilka danych liczbowych o największym serwisie społecznościowym na świecie, który wydaje się, że w kolejnych latach jeszcze bardziej umocni się na czele stawki. Miliony użytkowników Facebooka ( głownie w wieku 18-35 lat) to doskonała grupa docelowa dla wszelkich kampanii reklamowych i promocyjnych. Każdy, kto ma konto na tym portalu od kilku lat doskonale zdaje sobie sprawę, jakie zmiany zaszły. Dziś połowa treści, które wysiedlają się na naszej tablicy to materiały o treści marketingowej.

W Polsce jeszcze nie wszyscy zdają sobie sprawę z potencjału marketingowego mediów społecznościowych. Powoli jednak, za wzorami zagranicznymi, marketingowcy wykorzystają możliwość prowadzenia kampanii w social mediach. Dlaczego kilka polubieni z tych 4, 5 mld nie może pojawić się na Twoim firmowym profilu? Promowanie marki w serwisie Marka Zuckerberga jest bardzo proste, tanie i skuteczne. Nie trzeba być specjalistą w dziedzinie marketingu i mediów społecznościowych, aby skutecznie wypromować swój profil. Nie jest to także kosztowne, dlatego korzystają z tego zarówno wielcy gracze, jaki i start-upowcy. Promocja na Facebooku nie wymaga dużych nakładów finansowych, ale czasu i regularności. Oto kilka porad jak zwiększyć popularność firmowego fanpage’u.

Zaangażowanie i regularność

Prowadzenie profilu na facebooku nie jest skomplikowanym zajęciem. Jeśli jednak myślimy o sukcesie należy być konsekwentnym i regularnym w swych działaniach. Jeśli nie masz czasu na regularne wpisy, komentowanie i odpisywanie nie zakładaj konta na FB. Nic nie wygląda gorzej, jak rzadko aktualizowany fanpage, w którym ostatni post został wrzucony kilka tygodni/miesięcy temu. Jeśli ktoś polubił profil to oczekuje nowych informacji z co jakiś czas. Jeśli na firmowym fanpage nic się nie dzieje, zostanie usunięte przez followersów.

Treści

Użytkownicy Facebooka nie czytają, lecz przewijają i przeglądają. Jeśli publikowane treści nie będą atrakcyjne, zostaną pominięte. Wrzucaj posty zawierające atrakcyjne dla oka treści. Korzystaj z grafiki, infografiki, animacji wideo i dobrych zdjęć. Według badań posty zawierające elementy graficzne i zdjęcia są o wiele częściej komentowane i dostają o wiele więcej „lajków”. Trzeba pamiętać tylko o jednej rzeczy: forma nigdy nie może przewyższać treści. Dobre posty są często komentowane, udostępniane i powielane – zaczynają żyć własnym życiem. Pamiętaj, aby w swoich infografikach wstawiać elementy, które identyfikują Ciebie: kolorystyka w firmowej barwach, adres strony, nazwa itd.

Na interesujący temat

Wszystko co umieszczamy na naszym profilu musi być sprawdzonymi informacjami. Co więcej musi mieć jakiś konkretny cel i być przydatne czytelnikom. Jeśli nasz post nie ma wyraźnego celu, lepiej go nie publikować. Informacje na firmowym profilu nie muszą dotyczyć tylko działalności. Zwłaszcza na początku ciężko o dużą ilość tematów. Warto dzielić się wydarzeniami z życia organizacji, ale nie zawsze każdy dzień przynosi sukcesy czy fakty, które mogą zainteresować osoby śledzące profil. Co w takim wypadku?

Polubienia, udostępnianie

Twój fanpage nie może skupiać się tylko na Twojej firmie. Dodawanie informacji branżowych, wydarzeń dotyczących twojej tematyki czy nowości interesujących osoby śledzące profil to sposób na wywołanie ruchu na profilu. Udzielanie się na fanpagach spokrewnionych z Twoja działalnością wcale nie jest źle widziane. Po pierwsze, to dobry sposób na pozyskanie ciekawych treści, po drugie sposób na pozyskanie nowych followersów. Po trzecie, można w ten sposób nawiązać współprace z administratorami innych profili firmowych. Klikanie „lajków” i udostępniania innych fanpage’ów wzmacnia Twoją pozycję i pozwala wypłynąć na szersze wody facebookowej rzeczywistości.

Kreowanie wizerunku

Wszystko co robisz na swoim oficjalnym profilu musi być spójne i przemyślane. Wszystkie treści i posty powinny realizować na wstępie określony cel i strategię. Nie ma tu miejsca na przypadkowość. W ten sposób buduje się trwałe relacje z fanami i followersami, zachęca do odwiedzania fanpage. Pobudzaj ich aktywność, odpowiadaj na ich komentarze, zachęcaj do dyskusji. Nie pozwól, aby jakiekolwiek pytanie zadane w komentarzu zostało pozostawione bez odpowiedzi. Szczególnie ważne jest reagowanie na negatywne opinie.

Marketing facebookowy to obecnie nowa dziedzina zainteresowania specjalistów od kreowania wizerunku. Od kiedy można tworzyć profile biznesowe na tym portalu społecznościowym pojawili się tez specjaliści od kreowania wizerunku i promocji w social mediach. Publikacje, artykuły i szkolenia – marketing na Facebook rozwija się w sposób nieprawdopodobny. Już teraz coraz więcej osób dostrzega jego potencjał. Czy warto podążać za tym trendem? Zdecydowanie tak! Jeśli nie masz jeszcze biznesowego konta na Facebooku czas to zrobić od razu.

Jak promować się na Facebooku
4.4 (88%) 10 głosów

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  Subscribe  
Powiadom o
Sprawdź też:
Wybór najlepszego oprogramowania do wystawiania faktur nie jest łatwym zadaniem.
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
Monstroid2 template szablon
10 motywów premium dla WordPress w 2018 roku
responsywny-motyw-wordpress-67570-na-temat-edukacja_67570-original
5 darmowych motywów WordPress które wyglądają jak premium
10 stron z darmowymi zdjęciami do celów komercyjnych
10 stron z darmowymi zdjęciami do celów komercyjnych
Biuro Ciekawostki Gospodarka Pomysły na biznes Prowadzenie firmy
dźwig
Wynajem dźwigów, czyli pomysł na dochodowy biznes
nawyki
Te 8 nawyków sprawi, że Twoje życie staje się mądrzejsze
gadżety turystyczne i na plaże
Gadżety dla hotelu – czym uraczyć turystów
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Pożyczka pod zastaw samochodu
Inwestowanie nie jest tylko dla mężczyzn
Inwestowanie w nieruchomości
wynagrodzenia
Rzut okiem na wynagrodzenia, czyli plany podwyżkowe w toku
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast
Oto największy koszmar polskich pracowników
Cyfrowy detoks dla wielu osób zbyt stresujący