Reklamodawcy coraz częściej sięgają po vlogerów

youtube

W ciągu ostatnich kilku lat można zaobserwować gigantyczny rozwój branży vlogowej. Coraz częściej oglądając nawet reklamy telewizyjne można zobaczyć w nich twarze osób znanych z nagrywania vlogów. Bez sprzecznie można więc powiedzieć, że reklamodawcy chętnie sięgają po vlogerów, ponieważ ci są popularni bardziej niż na przykład aktorzy serialowi, a to przyniesienie reklamodawcy zysk.

W końcu po to tworzy się reklamy, aby promować produkt lub usługę i potem mieć z niej zyski, nawet 2, 3-krotnie większe niż przy tradycyjnym typie reklamy. A do promocji najlepiej nadają się znane osoby.

Gdzie się zaczęła ta nowa moda?

Oczywiście jak większość nowych trendów ten na korzystanie z usług vlogerów przyszedł także ze Stanów Zjednoczonych. Jest to po prostu influencer marketing, gdzie vloger czy bloger jest tym influencerem. W swojej komunikacji influencerów wykorzystuje prawie 65% amerykańskich firm.

Dlaczego warto?

Influencerzy przekazują swoje opinie za pośrednictwem social mediów. Vlogerzy używają najczęściej swoich kanałów na platformie YouTube. Nierzadko mają 3-5 milionów subskrybentów z całego świata. A więc potencjalnie 3-5 milionów osób rozpozna vlogera w kampanii reklamowej i skorzysta z promowanego przez niego produktu. Zwykle vloger jest ekspertem w jednej dziedzinie np. makijaż, naprawa samochodów, podróżowanie.

Dlatego też ma ogromną wiedzę, którą może przekazać, a jeśli do tej pory był wiarygodny i cechował się szczerymi opiniami to jego fani widząc go w kampanii reklamowej będą wiedzieli, że i on sam uznaje produkt za dobry i wart polecenia. A takie polecenie jest na wagę złota.

Zarobko.pl ostatnio współpracowało influencerem Kisielem i jesteśmy zadowoleni z rezultatów kampanii.

Według IRCcentem w każdym miesiącu aż 17 milionów Polaków korzysta z serwisu YouTube. Może wydawać się to mało, ale jest to znacznie więcej osób już oglądających telewizję. Z kolei z badania ankietowego AMR wynika, że aż 13% Polaków opiera swoje decyzje zakupowe na podstawie recenzji czy opinii influencerów. A aż 41% badanych uznaje ich za wiarygodne źródła informacji. Wyniki takich badań potwierdzają więc słuszność wyboru vlogera do kampanii reklamowej.

2 komentarzy. Czytaj komentarze lub napisz nowy komentarz

  • 20 lutego 2018 o 08:37

    Oj tak, YouTube to potężne narzędzie marketingowe, szczególnie dobrze działa na młodych odbiorców. Jednak nie w każdym przypadku może się sprawdzić. Ja stosuję marketing smsowy używając do tego platformy internetowej – dzięki temu buduję bazę stałych klientów

    Odpowiedz
  • 6 listopada 2018 o 09:37

    Dokładnie, ostatnimi czasy współpraca z influencerami daje ogromne korzyści.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *