Reklamodawcy coraz częściej sięgają po vlogerów

youtube

W ciągu ostatnich kilku lat można zaobserwować gigantyczny rozwój branży vlogowej. Coraz częściej oglądając nawet reklamy telewizyjne można zobaczyć w nich twarze osób znanych z nagrywania vlogów. Bez sprzecznie można więc powiedzieć, że reklamodawcy chętnie sięgają po vlogerów, ponieważ ci są popularni bardziej niż na przykład aktorzy serialowi, a to przyniesienie reklamodawcy zysk.

W końcu po to tworzy się reklamy, aby promować produkt lub usługę i potem mieć z niej zyski, nawet 2, 3-krotnie większe niż przy tradycyjnym typie reklamy. A do promocji najlepiej nadają się znane osoby.

Gdzie się zaczęła ta nowa moda?

Oczywiście jak większość nowych trendów ten na korzystanie z usług vlogerów przyszedł także ze Stanów Zjednoczonych. Jest to po prostu influencer marketing, gdzie vloger czy bloger jest tym influencerem. W swojej komunikacji influencerów wykorzystuje prawie 65% amerykańskich firm.

Dlaczego warto?

Influencerzy przekazują swoje opinie za pośrednictwem social mediów. Vlogerzy używają najczęściej swoich kanałów na platformie YouTube. Nierzadko mają 3-5 milionów subskrybentów z całego świata. A więc potencjalnie 3-5 milionów osób rozpozna vlogera w kampanii reklamowej i skorzysta z promowanego przez niego produktu. Zwykle vloger jest ekspertem w jednej dziedzinie np. makijaż, naprawa samochodów, podróżowanie.

Dlatego też ma ogromną wiedzę, którą może przekazać, a jeśli do tej pory był wiarygodny i cechował się szczerymi opiniami to jego fani widząc go w kampanii reklamowej będą wiedzieli, że i on sam uznaje produkt za dobry i wart polecenia. A takie polecenie jest na wagę złota.

Zarobko.pl ostatnio współpracowało influencerem Kisielem i jesteśmy zadowoleni z rezultatów kampanii.

Według IRCcentem w każdym miesiącu aż 17 milionów Polaków korzysta z serwisu YouTube. Może wydawać się to mało, ale jest to znacznie więcej osób już oglądających telewizję. Z kolei z badania ankietowego AMR wynika, że aż 13% Polaków opiera swoje decyzje zakupowe na podstawie recenzji czy opinii influencerów. A aż 41% badanych uznaje ich za wiarygodne źródła informacji. Wyniki takich badań potwierdzają więc słuszność wyboru vlogera do kampanii reklamowej.

 

2
Dodaj komentarz

2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Damian

Oj tak, YouTube to potężne narzędzie marketingowe, szczególnie dobrze działa na młodych odbiorców. Jednak nie w każdym przypadku może się sprawdzić. Ja stosuję marketing smsowy używając do tego platformy internetowej – dzięki temu buduję bazę stałych klientów

Marek

Dokładnie, ostatnimi czasy współpraca z influencerami daje ogromne korzyści.

Sprawdź też:
Wiele uczelni umożliwia podjęcie nauki na studiach MBA. W związku…
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
10 trendów w projektowaniu webowym na 2019 rok
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
wybór firmy pozycjonerskiej
5 rzeczy na które należy patrzeć kiedy wybiera się firmę pozycjonerską
Biuro Ciekawostki Firma Gospodarka Pomysły na biznes
Biznes skierowany do turystów
Jaki biznes otworzyć na wsi
Jakie obrazy wybrać do biura?
biznes bez wychodzenia z domu
10 pomysłów na biznes bez wychodzenia z domu
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Bank Alior: efektywny, innowacyjny, stabilny i satysfakcjonujący dla klientów
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Pożyczka pod zastaw samochodu
Jadąc za granicę, warto już wcześniej zastanowić się nad budżetem
Czy warto inwestować w studia MBA?
wynagrodzenia
Rzut okiem na wynagrodzenia, czyli plany podwyżkowe w toku
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast