SEO na YouTube? Co robić dodając film do YouTube

strona główna youtube.com

Publikując jakiekolwiek treści w Internecie nieważne czy to artykuły, zdjęcia czy filmy, chcemy aby trafiły do jak największej ilości osób. Oczywiście ważna jest jakość tworzonych materiałów oraz ich trafność. Zdobycie popularności zajmuje zawsze trochę czasu jednak proces ten można ułatwić.

Niezwykle istotne w kwestii dotarcia do większej ilości odbiorców jest SEO. Pozycjonowanie treści jest bardzo ważne jeśli chcemy trafić do licznej grupy widzów i stworzyć mocne i wierne community wokół swojego kanału czy profilu.

YouTube wykorzystuje swoje algorytmy do pozycjonowania nowych materiałów wideo. Łatwo zauważyć, że najpopularniejsze filmy na YouTube mają podobne miniaturki, nazwy, a największe kanały są zaprojektowane w podobny sposób.

Co więc zrobić, aby rozwinąć swój kanał i sprawić, że nasze materiały będą chętnie oglądane przez licznych widzów?

Najważniejszy jest oczywiście dobry, oryginalny pomysł, który zainteresuje liczne grono odbiorców. Wymyślenie czegoś nowego co zainteresuje potencjalnego widzą może być dobrym sposobem na zdobycie dobrej oglądalności, ponieważ nowego contentu nigdy za wiele.

Jeśli wymyślenie czegoś nowego jest niemożliwe to skuteczne może być tworzenie materiałów gatunkowo i tematycznie podobnych do już istniejących, ale w całkiem nowy, innowacyjny sposób. Ludzie są spragnieni nowości.

Jakość realizacji tworzonych filmów jest równie istotna co pomysł na nie. Odpowiednia rozdzielczość i jakość obrazu jest istotna, ponieważ nikt nie chce oglądać ledwo widocznych ujęć i nieostrych obrazów. Obecnym minimum jest nagrywanie w 720p, jednak warto pomyśleć o wyższych rozdzielczościach.

YouTube nie będzie promować i dobrze pozycjonować filmów o słabej jakości. Jego algorytmy wspierają filmy na wysokim poziomie, tak samo widzowie chętniej obejrzą bardziej profesjonalne materiały.

Youtuberzy dziś udostępniają swoje materiały najczęściej w 2K, a nawet w 4K. Dobry, czysty, przestrzenny dźwięk jest również niezwykle ważny. Warto zadbać o redukcję szumów, a treści które chcemy przekazać powinny być jasne i wyraźne.

Tworząc filmy na YouTube przekazujemy coś widzom, więc trzeba myśleć o odbiorcy i o jego komforcie podczas oglądania. Zapewnienie wysokiej jakości przy tworzeniu takich materiałów umożliwia dobry gatunkowo sprzęt.

Oczywiście jest to całkiem spory koszt. Trzeba zakupić kamery, mikrofony, oprogramowanie czy sprzęt komputerowy. Warto jednak poczynić tę inwestycję, ponieważ umożliwi to na lepsze pozycjonowanie naszych filmów.

Jeśli jakość stworzonego materiału jest wystarczająco zadowalająca to możemy zająć się jak najlepszym”opakowaniem” kanału i poszczególnych filmów.

Niezwykle ważne jest odpowiednie nazwanie kanału, stworzenie ciekawej miniaturki, tła kanału i adekwatnego opisu. Powinno to tworzyć jedną, spójną całość. Warto zadbać o to, aby te elementy były powiązane z tematyką kanału i w chwytliwy sposób zachęcały do sprawdzenia jego treści.

Umożliwia to łatwiejszą komunikację z widzami oraz prezentuje kanał bardziej profesjonalnie co również docenia algorytm YouTube’a.

Tak samo ważne jest opisywanie poszczególnych filmów i skuteczne tagowanie ich. Umożliwia to dotarcie do większej ilości osób i zainteresowanie ich do sprawdzenia materiału.

Warto zadbać o łączenie filmów z jednej serii w tematyczne playlisty.

Takie upakowanie podobnych materiałów w jednym miejscu pozwala na uporządkowanie kanału i łatwiejszą nawigację po nim. Dobrym rozwiązaniem jest również zadbanie o podobną szatę graficzną i tytułowanie filmów z jednej playlisty.

Dotarcie do materiału wideo na serwisie YouTube jest możliwe na kilka sposobów. Dzięki wyszukiwarce Google, dzięki wyszukiwarce w samym Youtube oraz w zakładce”Polecane dla Ciebie”, która jest obecna podczas oglądania innych filmów.

Przy pierwszych dwóch drogach najważniejszy jest odpowiedni dobór słów kluczowych w filmie, opisie i tagach. W przypadku trzeciej opcji istotna jest tematyka filmu, która musi być w jakiś sposób powiązana z obecnie oglądanym materiałem lub najczęściej oglądanymi.

Największy wpływ mamy na pozycję naszego filmu w wyszukiwarkach. Istotna jest przy tym znajomość najchętniej wyszukiwanych słów kluczowych w danym okresie. Pozwala to na poznanie co aktualnie jest najpopularniejsze i czego ludzie najchętniej szukają. Research tych informacji umożliwiają narzędzia jak Google Keyword Planner.

Warto zapoznać się z występowaniem longtailowych słów kluczowych. Wpisując daną frazę w wyszukiwarce na YouTube pojawią się same filmy. W przypadku szukania tego samego w Google pojawią nam się głównie artykuły czy wiadomości.

Tutaj sprawdzają się właśnie wspomniane longtailowe słowa klucze. Szukając czegoś w Google filmy pojawiają się po dodaniu słów: “jak”, *tutorial”, “poradnik”, “śmieszne” czy wszelkiego rodzaju pytania związane ze sportem. Ważne jest umieszczenie tych słów kluczowych w tytule filmu, a pewność że zostanie on opublikowany na szczycie wyszukiwania będziemy mieć kiedy filmy szukane w tej frazie mają inne tytuły.

Mało znanym faktem jest to, że ważna jest również nazwa pliku, który udostępniamy. Powinien on zawierać słowo kluczowe.

Poza tym ważna jest długość materiału (powyżej 10min, ale też nie za długie), wyczerpanie tematu w jednym materiale oraz zaangażowanie widza w interakcje takie jak polubienia, komentarze czy subskrypcje.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź też:
Strony internetowe ewoluują z roku na rok. Ewolucja ta odbywa…