Trendy w Social Media 2023
Internet coraz mocniej staje się dominującą platformą medialną. Jest to widoczne na każdej płaszczyźnie, dlatego tak ważną kwestią, jest dzisiaj odpowiednia reklama w sieci. Dzięki Internetowi jesteśmy w stanie konkretnie zmaksymalizować swoje zyski, dlatego warto przyjrzeć się trendom prognozowanym na ten rok.
Jeśli wszystko potoczy się według tych przewidywań, to sieć będzie stawać się miejscem w którym musi zaistnieć każdy, kto chce osiągnąć zysk. Jakie planujemy trendy na ten rok?
1. Wzrost popularności stories
Wszelkie badania pokazują, że stories są obecnie wiodącą formą przy marketingu w social mediach. Jeśli obecny trend utrzyma się do tego roku, to inwestowanie w reklamę na stories, będzie wielce opłacalny. Skąd taka popularność stories? Ponieważ jest to krótki ale treściwy przekaz. Taka reklama znacznie bardziej przykuwa uwagę i wzmaga ciekawość, niż nużąca kilkuminutowa reklama na YouTube, którą i tak się zazwyczaj przewija. Stories są odskocznią od przewijania Instagramowego wall’a i właśnie dlatego tak dobrze trafiają do odbiorców. Nagły wzrost zainteresowania stories w poprzednim roku pozwala przypuszczać, że w tym roku będzie to niezwykle atrakcyjna forma marketingu. Co więcej, stories dostępne są nie tylko na Instagramie, ale i na Snapchacie, Facebooku, czy choćby Twitterze. Sprawia to, że stories na tylu platformach daje bardzo szerokie pole do popisu.
Co ważne, stories są wyświetlane na całym ekranie smartfona, dzięki czemu bardzo mocno przykuwają uwagę.
Jak jest klucz do dobrych stories? Nie może być ich za dużo, ponieważ przytłoczą odbiorcę. Najlepiej sprawdzają się dwa lub trzy stories, które dzięki swojej długości z pewnością przykują uwagę. Ten rok, z dużą dawką pewności, będzie rokiem kiedy stories staną się wiodącą formą reklamy w sieci.
2. Spadająca pozycja Facebooka
Facebook w ostatnim czasie spada coraz niżej. Powodem tego stanu rzeczy, jest oczywiście mnogość afer związanych z tym serwisem społecznościowym. Wycieki danych użytkowników, oraz coraz słabsza ochrona prywatności sprawiły, że młodzi ludzie z coraz większą niechęcią podchodzą do portalu Zuckerberga.
Oprócz dużej ilości kontrowersji związanej z serwisem, powodem słabnącej pozycji, jest również widoczny coraz bardziej brak innowacji. Co prawda wprowadzono jakiś czas temu czat VR i wideo 360, ale to zbyt mało, żeby utrzymać się na powierzchni. To oczywiste, że reklamy zamieszczane na Facebooku nadal mają bardzo dużą moc i potrafią dotrzeć do ogromnej liczby odbiorców, nie mniej jednak, jeśli popatrzymy na obecny trend w spadku popularności Facebooka, to nie wróży on nic dobrego na ten rok. Przyszły rok, może być tak naprawdę decydujący, jeśli chodzi o stronę w którą pójdzie serwis Zuckerberga. Warto mieć to na uwadze, ponieważ długofalowa inwestycja w Facebookową reklamę może okazać się mało opłacalna, zważywszy na rosnącą popularność stories.
3. Wideo, wideo i jeszcze raz wideo
Wzrost zainteresowaniem wideorelacji, takich jak stories, wyraźnie pokazuje, że krótkie ( około 10 sekundowe) wideo jest idealną formą w której zawrzeć można wszystkie interesujące informacje, w formie przystępnej i lekkostrawnej. Właśnie dlatego krótkie wideo, stają się obecnie coraz bardziej popularne i wszystko wskazuje na to, że w tym roku będą jedną z bardziej opłacalnych form marketingu w social mediach. Jest to jak najbardziej zrozumiały trend, bo przecież sami nie lubimy oglądać długich reklam. Są nużące, denerwujące i często zamiast zachęcać do danego produktu czy usługi, rozdrażniają samą swoją formą i zamiast powodować wzrost zysku, to skutkują coraz gorszymi wynikami. Dlatego też pójście w kierunku reklam typu stories, to obecnie bardzo perspektywiczne działanie. Rok ten będzie z pewnością rokiem krótkich wideo, co pokazuje już poprzedni rok. Szacuje się, że w tym roku, 80% transferu internetowego, będzie dotyczyła wideo.
Prognozy zawsze są tylko i wyłącznie prognozami, ale obecnie nic nie zapowiada tego, żeby ten rok w marketingu w social mediach, miał wyglądać inaczej.
Pewnym jest, że zainteresowanie się stories i krótkimi formami reklam wideo, jest posunięciem bardzo przyszłościowym.