Trendy SEO na 2020: Co zmieni się w pozycjonowaniu

wyszukiwarka Google

Pozycjonowanie jest dzisiaj wszystkim, jeśli chodzi o zaistnienie w Internecie.

Możemy mieć niebywale atrakcyjną stronę internetową lub sklep, lecz jeśli nie zajmiemy się odpowiednim pozycjonowaniem, to ruch na naszej stronie będzie co najmniej słaby.

Trendy w pozycjonowaniu nieustannie się zmieniają.

Świadczyć może o tym fakt, że Google zmienia algorytmy swojej flagowej wyszukiwarki 600 razy w ciągu roku. Jakie będą zatem trendy na nadchodzący rok 2020?

1. Responsywność strony

Ruch w sieci z roku na rok, jest w coraz większej części generowany przez urządzenia mobilne, jak smartfony, czy tablety. Oznacza to, że bardzo ważna jest responsywność naszej stron, ponieważ coraz częściej otwierane są one na urządzeniach mobilnych. Czym jest responsywność? Jest to po prostu prawidłowy sposób wyświetlania witryny, na ekranach smartfonów i tabletów. Właśnie dlatego tak ważne, aby strona była responsywna. Ktoś, kto odwiedzi nasz sklep internetowy, który będzie niedostosowany do wersji mobilnej, po prostu będzie miał znacznie utrudnione swobodne i komfortowe korzystanie ze strony. Warto pamiętać, że im większy ruch, tym większe zyski. Oficjalnie wiadomo, że responsywność w znacznym stopniu wpływa na pozycjonowanie strony. Tak jest w 2019 i na pewno ten trend będzie tylko i wyłącznie się pogłębiał w roku 2020, dlatego należy bardzo uważnie podejść do tematu responsywności.

2. Bezpieczeństwo przede wszystkim

Google oficjalnie podało do wiadomości, że przy pozycjonowaniu w ich wyszukiwarce będzie brane po uwagę to, czy dana strona posiada certyfikat SSL, ponieważ bezpieczeństwo w sieci jest dla giganta z krzemowej doliny priorytetem. Stąd też bierze się popularność tego certyfikatu, który szyfruje dane i zabezpiecza je przed cyberprzestępcami. Przestępczość w sieci jest z roku na rok, coraz bardziej niebezpiecznym zjawiskiem, dlatego też wszelkie formy zabezpieczania stron, znacząco wpływają na pozycjonowanie jej w wyszukiwarkach. Jest to trend, który z pewnością będzie niezmiernie ważny w 2020 roku, ponieważ już teraz jest bardzo istotny.

3. Wyszukiwarki głosowe

Jest to zdecydowana nowość, która weszła do Polski w roku 2019 wraz z Google Asystentem. Wyszukiwanie głosowe weszło na nowy, wyższy poziom wyszukiwania. Od premiery Asystenta widać bardzo wyraźny wzrost zainteresowania wyszukiwaniem głosowym, ponieważ jest ono innowacyjne, łatwe i przyjemne. Fakt, iż Asystent jest na tyle rozbudowany, że potrafi odpowiadać czasami dowcipnie, lub nietuzinkowo, sprawia, że ma się poczucie obcowania z inteligentnym bytem. Właśnie dlatego wyszukiwanie głosowe zaczyna przybierać na popularności i wszystko wskazuje na to, że ten trendy w roku 2020 będzie tylko i wyłącznie szedł w górę. Wyszukiwanie głosowe zmienia cały proces dobierania odpowiednich fraz pod SEO, co jest małą rewolucją. Praktycznie rzecz biorąc, to dopiero uczymy się, w jaki sposób Asystent wybiera dane słowa kluczowe, dlatego też trend wyszukiwania głosowego będzie w zdecydowanej czołówce, zarówno w przyszłym 2020 roku, jaki i przez kilka najbliższych lat. Jest to nowinka technologiczna, która może niedługo całkiem wyprzeć normalne wyszukiwanie, ponieważ jest znacznie wygodniejsza. Nie trzeba nawet ruszyć palcem, a Asystent i tak wyszuka to, co każemy mu wyszukać.

4. Google Ads ciągle w czołówce

Pomimo biegu czasu, Google Ads jest ciągle niezwykle popularne, jeśli chodzi o promocje i reklamę stron internetowych. Powodem jest fakt, iż Google Ads dają skuteczne i zauważalne rezultaty, które pomagają w pozycjonowaniu strony, ponieważ większy ruch to większa klikalność, a większa klikalność to wzrost popularności strony i wyższe pozycjonowanie. Wygląda na to, że Google Ads, w 2020 nadal będzie bardzo popularne.

5. Wartościowy Content

Content is king i w tej kwestii nic nie ulega zmianie. Wartościowe treści w znacznym stopniu wpływają na to, jak strona jest pozycjonowana. Właśnie dlatego tak ważny jest content marketing, ponieważ bezpośrednio wpływa on na pozycjonowanie strony. Wielkie firmy wiedzą o tym już od jakiegoś czasu, dlatego też jest to bardzo istotna część działań marketingowych. Warto zapamiętać, że Google bierze pod uwagę jakość treści dla użytkownika na stronie i właśnie dla tego pozycjonuje ją wyżej, jeśli treść jest dobra i wartościowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sprawdź też:
W obawie przed zwolnieniem współpracownika, pracownik decyduje się na wykonanie…