Trendy na stronach internetowych w 2017 roku

Mało które współczesne medium zmienia się tak szybko jak Internet, zarówno w aspekcie formy prezentacji, jak i samego budowania treści. Odbiorcy informacji zamieszczanych w wirtualnym świecie, otrzymują każdego dnia nową porcję wiedzy, przedstawionej w ciekawy i przystępny sposób. Autorzy treści zamieszczanych na blogach, czy portalach informacyjnych, zmuszeni są do ciągłego poszukiwania innowacji, permanentnego rozwoju, śledzenia trendów i tworzenia unikatowych treści, które zaintrygują odbiorców i pozwolą utrzymać ich uwagę na dłużej, budując przez to grono stałych czytelników.

Obraz w centrum, przykuwający uwagę

Nowe trendy na stronach internetowych daje się zauważyć już ich na etapie ich tworzenia. Odchodzi się bowiem od tradycyjnego układu, opartego o dwie lub trzy kolumny, na rzecz układów unikalnych, projektowanych indywidualnie, dostosowanych do potrzeb określonej strony internetowej. Dzięki temu czytelnik nie jest znudzony, powtarzającym się wzorem stron, a wręcz czuje się zaintrygowany nową formą. Obraz, będący tłem ekranu startowego, wraz ze znajdującymi się na nim przyciskami, obejmuje całą szerokość monitora użytkownika. Dzięki takiemu rozwiązaniu strona jest nie tyko czytelna sama w sobie, ale również wygląda identycznie po otwarciu na różnych przeglądarkach internetowych. Biorąc pod uwagę nastawienie współczesnego odbiorcy na bodźce wzrokowe, jest to rozwiązanie bez wątpienia korzystne, dla lepszego odbioru informacji i zainteresowania nimi nowych, potencjalnych czytelników.

Filmy i animacje, wprowadzające dynamikę

Na stronach internetowych, można zaobserwować coraz więcej animacji, które są zdecydowanie większych rozmiarów, niż to miało dotychczas miejsce, a często stanowią nawet samo tło. Wprowadzają one dynamikę i budzą zainteresowanie, znajdującymi się na stronie internetowej treściami. Również film zaczyna być ważnym nośnikiem informacji, przykuwającym uwagę, o czym świadczy, zastąpienie nim tradycyjnego pokazu slajdów. Wizualny aspekt jest do tego stopnia istotny, że nawet przyciski przekierowujące do konkretnych treści danej witryny, mają formę tzw. „ghost buttons”, czyli tekstu wyłącznie obramowanego, bez wypełniania jego wnętrza, co stawia tło w centrum uwagi, a cała reszt stanowi spójne jego uzupełnienie.

Krótki scrolling

Można również zauważyć trend odchodzenia od budowania „długich treści”, zwanych również „długim scrollingiem”. Konieczności przewiania strony w dół w poszukiwaniu interesującego zagadnienie sprawia, że czytelnik zaczynał się gubić w rozbudowanej treści. Oparcie strony internetowej o tzw. cards” czyli bloków tematycznych, wpływa na większą czytelność witryny, dzięki możliwości grupowania poszczególnych tematów, co zachęca do jej przeglądania. Należy przy tym zwrócić uwagę, że ten nowy sposób tworzenia strony internetowej, może rodzić komplikacje, przy próbie jej otwarcia na urządzeniach mobilnych, dlatego też, nie wszyscy autorzy decydują się na takie rozwiązanie.

Minimalizm

Twórcy stron internetowych, rezygnują z ilości, na rzecz jakości. Współczesne witryny charakteryzują się przez to wysokim poziomem minimalizmu, przez co są bardzo czytelne dla odbiorców. Przejawem tego trendu jest zastosowanie fontów, jako głównego elementu graficznego, uzupełnionego zdjęciem czy obrazem. Rozwiązanie to, wynika, z potrzeby dostosowania treści do potrzeb posiadaczy smartfonów.
Innym przejawem tego trendu jest zastosowanie ikon, zamiast tradycyjnych przycisków. Są one czytelne i z łatwością pozwalają zidentyfikować treść, do jakiej odsyłają.

Interakcja strony internetowej z czytelnikiem

Coraz więcej stron, mimo wcześniejszego wzbraniania się, wprowadza muzykę, co jest bez wątpienia wyjściem naprzeciw oczekiwaniom odbiorców. Ponadto wprowadzenie animacji, filmu i pokazu slajdów, uzależnionych od kliknięcia w określony przycisk, jest formą interakcji z czytelnikiem, która zachęca do dalszego przeglądania witryny, w oczekiwaniu na kolejne intrygujące, pod względem formy, akcje czy animacje.

Nowe trendy na stronach internetowych, to przede wszystkim skupienie się na minimalizmie oraz obrazie, które umożliwiają zaprezentowanie czytelnikowi treści, znajdujących się na stronie internetowej w możliwie przystępny i atrakcyjny sposób. Twórcy stron internetowych zrozumieli, że nie w ilości, lecz w jakości tkwi sukces, stąd można się spodziewać wielu nowych, dobrze wykonanych witryn, które chce się odwiedzać.

Trendy na stronach internetowych w 2017 roku
4.6 (92.86%) 14 głosów

Dodaj komentarz

  Subscribe  
Powiadom o

Zobacz też

Popularne:

Sprawdź też:
Najpopularniejszym systemem zarządzania treścią na stronach www jest WordPress. Tego…
Ludzie Internetu Sklep internetowy Social Media Strony internetowe Wideo online Zwiększanie zasięgu
10 trendów w projektowaniu webowym na 2019 rok
facebook
Jak promować firmę na Facebooku
wybór firmy pozycjonerskiej
5 rzeczy na które należy patrzeć kiedy wybiera się firmę pozycjonerską
Biuro Ciekawostki Gospodarka Pomysły na biznes Prowadzenie firmy
biznes bez wychodzenia z domu
10 pomysłów na biznes bez wychodzenia z domu
Design
Design w biznesie się opłaca
dochodowy biznes
Jak pasję przekuć w dochodowy biznes?
Inwestycje Kredyty Oszczędzanie
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Jaki biznes otworzyć, czyli w co warto inwestować
Pożyczka pod zastaw samochodu
Inwestowanie w nieruchomości
Jadąc za granicę, warto już wcześniej zastanowić się nad budżetem
Czy warto inwestować w studia MBA?
wynagrodzenia
Rzut okiem na wynagrodzenia, czyli plany podwyżkowe w toku
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast
Ile tak naprawdę zarabiają prezydenci miast