Trendy tworzenia stron internetowych 2023

Apple

Osoby prowadzące własne działalności i firmy, zapewne doskonale zdają sobie sprawę z tego, że odpowiednia reklama to tak naprawdę połowa sukcesu. Najważniejsze jest to, by w odpowiedni sposób zareklamować swoją firmę, tylko w ten sposób pozyskamy klientów i nasza firma się utrzyma.

Z pewnością znajomość Web designer, pomoże Ci w stworzeniu idealnej strony internetowej będącej promocją Twojej firmy.

Lecz, gdy jesteś na początku swej drogi jeśli chodzi o projektowanie stron, pamiętaj że możesz edukować się, kiedy tylko zechcesz.

Trendy odnośnie stron internetowych w tym roku nie zaczynają się i nie kończą tylko na estetycznym i wizualnym aspekcie, ale głównie na szybkim i przejrzystym działaniu witryny.

Trendy, które mogliśmy zaobserwować w poprzednich latach, zdecydowanie zostają na swoim miejscu i nadal wykorzystuje się je do tworzenia stron internetowych, są nimi systemy takie jak mobile first, wydajność i szybkość działania oraz brak paginacji.

Dopiero wtedy, kiedy te trzy warunki są spełnione, możemy wdrażać się w trendy w tworzeniu stron w tym roku.

1. Mobile-First

Ruch w Internecie jest coraz częściej generowany z urządzeń mobilnych, jak smartfony czy tablety. Trend wyraźnie pokazuje, że liczba ta będzie systematycznie rosnąć, dlatego też to właśnie teraz jest idealny moment na zainteresowanie się i rozpoczęcie wykorzystywania technologii mobilnych, takich jak tworzenie stron mobilnych AMP, czy Mobile-First – Responsive Web Design.

Rok ten przynosi trend w którym zdecydowanie redefiniujemy Responsywność stron, ponieważ powstaje grupa stron, które natywnie są mobilne, ale można je również przeglądać z użyciem poziomego monitora.

Trend na ten rok to zdecydowany skręt w stronę mobilną.

2. Obrazy i Wideo, jako główny content

Rok 2018 i obecny wyraźnie pokazują, że wideo oraz grafika zaczynają dominować, jeśli chodzi o projektowanie stron. Jest to spowodowane tym, że coraz częściej skupiamy się na obrazach i wideo i tego oczekujemy również po stronach WWW. Popularność stories dostępnych na Instagramie, Facebooku, Twitterze, czy Snapchacie, tylko potwierdza ten trend.

Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że w krótkim wideo ukazującym się w tle strony, o wiele łatwiej jest zawrzeć treść, która oprócz tego, że oszczędza czas, potrzebny na czytanie, to jeszcze cieszy oko, efektowną animacją. Właśnie dlatego trend ten będzie systematycznie rósł i wszystko wskazuje na to, że rok ten będzie tylko przedłużeniem tego spektakularnego wzrostu.

3. Brak paginacji, czyli scrolluj do woli

Przewijanie stron do dołu i czekanie aż załaduje się kolejna strona, potrafi być frustrujące, dlatego też coraz większą popularność zyskuje rozwiązanie tak zwanego Infinite- Scroll. Jest to metoda oparta na asynchronicznych zapytaniach AJAXowych, które pobierają w tle zdjęcia i artykuły, mogąc je wyświetlać w nieskończoność.

Takie rozwiązanie nie dość, że jest niesamowicie wygodne dla samego użytkownika, to jeszcze wygląda naprawdę nowocześnie i przyjemnie. Trik ten wcale nie jest nowinką, ponieważ od dawna korzystają z niego Pinterest i Instagram, ale dzięki pełnemu wsparciu asynchroniczności JavaScript, dopiero w poprzednim roku jest w pełni przyjazny wyszukiwarkom i wyświetlany jest na 99% urządzeń prawidłowo.

Fakt ten wyraźnie pokazuje, że trend braku paginacji będzie wiodącym trendem w tym roku. Z pewnością będzie korzystało z niego coraz więcej stron.

4. Minimalizm w cenie

Wbrew pozorom mnogość i dostępność wszelkich efektów i kolorów, nie oznaczają, że im bardziej pstrokata strona i im więcej ma animacji, tym bardziej jest atrakcyjna. Nic bardziej mylnego, ponieważ zbyt duże przeładowanie efektami, sprawia, że strona zaczyna przypominać stragan na bazarze.

Właśnie dlatego minimalizm jest i będzie w cenie. Stonowane kolory, białe tło oraz poprawne operowanie odstępami i duże marginesy, sprawiają, że informacje na stronie nie przytłaczają.

Zwięzły, konkretny przekaz sprawia, że strona wygląda o wiele bardziej profesjonalnie i klarownie. Minimalizm pozwala zwrócić uwagę na rzeczy istotne, zamiast skupiać ją na efektach, animacjach i kolorystyce. Trend minimalizmu jest rosnący, co pozwala przypuszczać, że w tym roku nadal będzie dominował.

4.7/5 - (ilość ocen: 12)