Jak wygląda współpraca przedsiębiorcy z siecią handlową?
W celu sprzedaży naszego produktu musimy kierować naszą sprzedaż oraz kampanię reklamową w miejsca, które pozwolą nam dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jednym z takich miejsc są sieci handlowe takie jak Biedronka, Empik, Lidl czy Media Markt.
Należy pamiętać, że nie wszystkie tego typu firmy są uczciwe i podejmując decyzję o współpracy z daną firmą trzeba dokładnie sprawdzić daną firmę oraz zapoznać się z zasadami, na których oparta będzie współpraca.
Kryteria, które pozwalają ocenić kto może, a kto nie podjąć współpracę z siecią handlową
W celu podjęcia współpracy z określoną siecią handlową musimy spełnić określone warunki, czyli:
- czy nasz produkt jest dobrej jakości oraz czy trafia w zapotrzebowanie rynkowe,
- czy firma produkująca może się czymś pochwalić,
- czy firma posiada pomysły na wsparcie sprzedaży w danej sieci handlowej,
- czy mamy pomysły na ratowanie sytuacji, gdy nasz produkt się nie sprzedaje.
Sieć handlowa przed podjęciem decyzji o współpracy dokona sprawdzenie danej firmy z wykorzystaniem takich narzędzi jak CEPIK, CEIDG, BIK oraz inne rejestry, które pozwolą uzyskać informacje o danej firmie.
Niektóre sieci handlowe wysyłają do danej firmy specjalne osoby, które sprawdzać proces produkcji oraz organizację przedsiębiorstwa. Sieć handlowa sprawdzi również jakość produktu, czy dany produkt jest nowością na rynku ,czy się nie psuje oraz czy dana firma jest w stanie obsłużyć duże zapotrzebowanie na dany produkt. Potencjalna sieć handlowa podejmując decyzję o współpracy z daną firmą będzie zawsze kierować aktualną modą panującą na rynku lub sezonem.
Jakie firmy mają największe szanse na współpracę z siecią handlową?
Na współpracę z siecią handlową największą szanse mają dostawcy lokalni oferujący pieczywo, świeże mięso, warzywa oraz owoce. Wynika to z tego, że mogą oni sami dostarczyć towar do sieci handlowej.
Dużą szanse na współprace z siecią handlową mają producenci elektroniki. Firmy z innych branż również mogą starać się o współpracę z siecią handlową. Firma, która współpracuje z siecią handlową musi liczyć się z kosztami zwrotu towaru w sytuacji utraty ważności lub braku popytu na produkt oraz koszty związane z reklamą danego produktu.