Jak promować firmę na Snapchacie

Jak promować firmę na Snapchacie

Snapchat to komunikator mobilny, który jest uwielbiany przez młode pokolenie, głównie nastolatków. Umożliwia przesyłane zdjęci i nagrań video, ma kilka prostych funkcji jak serwis społecznościowy. O tym, że ma potencjał niech świadczy fakt, że założyciel Facebooka, Marc Zuckerberg chciał kupić założony w roku 2012 serwis za bagatela 3 mld dolarów.

Dość sporo jak za mobilny komunikator! Snapchat ma ponad 100 mln użytkowników na całym świecie, którzy przesyłają ponad 700 mln filmów i zdjęć dziennie! O popularności aplikacji świadczy prosty interfejs i łatwość dzielenia się treściami multimedialnymi.

Od niedawna można za jego pomocą wysyłać wiadomości tekstowe, co nie było standardem. Znakiem rozpoznawczym tej aplikacji mobilnej jest fakt, że wiadomości po odczytaniu znikają! W czym tkwi fenomen? Jak z niego korzystać i promować siebie lub biznes za pomocą tego komunikatora?

Snapchat zasłyną z tego, że wysłane przez niego wiadomości znikają. W zależności od ustawień nadawcy, zdjęcie lub filmik po 1 do 10 sekundach są kasowane z urządzenia adresata. Zamysł wręcz niespotykany jak na komunikator.

Co ciekawe, przyjął się i ma wielu zwolenników. Zdaniem znawców mediów społecznościowych, mocna stroną Snapchata jest właśnie ulotność treści, którą się dzielą użytkownicy.

Wielu młodych ludzi zamiast pisać do sobie wiadomości wysyła zdjęcia. Znaczna cześć nie ma żadnego waloru estetycznego, lecz są jest rejestracją chwili, lub popularnymi zdjęciami z ręki, selfie. Po co marnować pamięć na takie zdjęcia i filmy?

Drugim wyraźnym trendem wśród użytkowników Sanpchata jest dzielenie się swoimi roznegliżowanymi zdjęciami. Dla sporej grupy osób sexting (bo tak się nazywa to zjawisko) jest ważnym elementem związku. Często słychy się jednak o publikacji intymnych zdjęć przez ex-partnerki po rozstaniu. Wysyłania tego tupu zdjęć przez Snapchata jest bezpieczne, bowiem nie pozostawia śladu.

Automatyczne usuwanie przesyłanych filmów i zdjęć, na pozór uważane za dysfunkcję aplikacji, okazało się jego największą zaletą. Poza tym jest bardzo ograniczonym narzędziem – w prostocie siła.

Łatwo stworzyć i udostępniać zdjęcie czy nagranie video i podzielić się z nim znajomym. Dużą zaletą tego komunikatora jest możliwość kontroli swojego profilu i treści. Aplikacja pozwala ustawić, kto będzie mógł mieć dostęp do naszego profilu i kto będzie oglądał publikowane przez nas treści.

Przez fakt, że w świecie Snapchata posługujemy się nazwą użytkownika, a nie numerem telefonu lub emailem wyszukiwanie znajomych wcale nie musi być łatwe. Także nas nie znajdzie nikt, jeśli mu nie ułatwimy zadania.

Jak promować firmę na Snapchat

Znając naturę tej platformy społecznościowej rodzi się pytanie. Czy aplikacja ma potencjał marketingowy i można za jego pośrednictwem promować swoją markę? Social media mają olbrzymią siłę oddziaływania, a sprawne tworzenie i publikowanie treści na różnych serwisach może tworzyć spójną kampanię promocyjną.

O firmowym koncie na Snapchacie klienci sami się nie dowiedzą, wiec trzeba ich o tym poinformować? Jak? Przy pomocy innych serwisów społecznościowych lub strony internetowej. Umieszczanie ikonki linkiem do filmiku na Snapchacie – Snapkodu na fanpagu lub publikacja zapowiedzi naszego video na stronie internetowej pozwoli zachęcić odwiedzających.

Warto wzbudzić odrobinę ciekawości w postaci podpisu ”zobacz więcej na Snapchacie”. Wiele marek już promujących się na Snapchacie oferuje swoim fanom ekskluzywne materiały, zniżki czy rabaty.

Posiadanie firmowego Snapchata samo w sobie nie ma sensu. Może być natomiast wykorzystany jako jeden z kanałów dystrybucji treści marketingowych. Prowadzenie szeroko zakrojonej akcji promocyjnej w sieci może uwzględniać także użytkowników Snapchata. O ile obsługa komunikatora nie jest trudna, prowadzenie firmowego Snapchata wymaga pracy i poświęcenia.

Wysiłek się opłaci bo gra toczy się o szeroka grupę odbiorców. Żadna szanująca się marka oferująca produkty dla młodzieży i młodego pokolenia nie może przejść obojętnie obok klienteli liczącej ponad 100 mln osób. Co więcej jest to skonkretyzowana grupa docelowa, o określonym stylu życia i preferencjach.

Materiały promocyjne na Snapchacie mimo, ze pozornie są ulotne, mają silniejszą moc odziaływania. Dlaczego? Treści publikowane w tym kanale są odtwarzane świadomie – użytkownik musi wejść i kliknąć. To nie ma przypadku, jak na YouTube lub Facebooku.

Aplikacja automatycznie usuwa wysłane zdjęcia i video, jednak jest pewien wyjątek. Publikowane Historie (Stories) mogą zostać udostępnione wybranym użytkownikom lub publicznie, a treści będą w przeciwieństwie do standardowych rozmów przechowywane i dostępne przez 24 godziny.

Warto wiedzieć, ze aplikacja daje informacje zwrotną o naszej aktywności. Platforma daje możliwość sprawdzenia, kto oglądał opublikowane na firmowym kanale Stroy. Dzięki temu możemy sprawdzić skuteczność działań marketingowych.

Największą wadą tej mobilnej aplikacji jest brak polskiego interfejsu, mimo to komunikator cieszy się coraz większym zainteresowaniem w Polsce. Coraz więcej osób korzysta z tego prostego komunikatora, którym można wysłać znajomym zdjęcia i filmy.

Co ciekawe, mimo, że Snapchat liczy o wiele mniej aktywnych użytkowników od Facebooka, to ilość odtwarzanych filmików w tym serwisie bije portal Zuckerberga. Być może widząc potencjał nowego komunikatora chciał go wykupić. Do snapowania ucieka coraz więcej młodych ludzi, wiec coraz więcej globalnych marek zaczyna dostrzegać marketingowy potencjał Snapchata.

4.5/5 - (ilość ocen: 105)