Bar, czyli pomysł na dochodowy biznes
Otwarcie własnego baru może być bardzo dochodowym biznesem. Biznes ten będzie dochodowy jeżeli bardzo dobrze się do tego przygotujemy. Przygotowanie do otworzenia własnego baru powinniśmy poprzedzić:
- przygotowaniem biznes planu,
- analizą rynku, na którym zamierzamy prowadzić bar.
Czytaj też: Bar mleczny to dochodowy biznes
Jeżeli bardzo dokładnie przeanalizowaliśmy rynek to należy rozpocząć zbieranie środków, które pozwolą nam na sfinansowanie naszego biznesu.
Początkowe koszty związane z uruchomieniem baru wynoszą minimum 25-30 tys. złotych.
Nasz pomysł na biznes możemy sfinansować poprzez uzyskanie kredytu, dotacji lub wykorzystanie środków własnych. Kolejny krok, który musimy wykonać to uzyskanie potrzebnych pozwoleń, licencji oraz koncesji na sprzedaż alkoholu.
Następny krok to poszukanie odpowiedniej lokalizacji dla naszego baru, zakup wyposażenia baru oraz wybór nazwy dla naszego baru.
Lokalizacja naszego baru powinna być w miejscu do którego będzie łatwo dojechać, klienci bez problemu znajdą miejsce do zaparkowania oraz będzie to miejsce, które jest bardzo często odwiedzane przez wiele ludzi.
Należy jeszcze odpowiedzieć sobie na pytanie czy nasz bar będziemy prowadzić samodzielnie czy zatrudnimy kogoś do pomocy.
Pamiętajmy, że osoba lub osoby, które będą nam pomagać w prowadzeniu baru powinny posiadać odpowiednie kwalifikacje. Inne kroki, które należy poczynić w celu rozpoczęcia działalności gospodarczej to:
- zakup odpowiedniego zapasu produktów,
- przygotowanie oferty dla klientów,
- zakup odpowiedniego sprzętu i oprogramowania,
- opracowanie odpowiedniej strategii marketingowej,
- przygotowanie rezerwy finansowej w celu pokrycia niespodziewanych kosztów.
Pozytywne oraz negatywne strony prowadzenia własnego baru
Prowadzenie każdego biznesu ma swoje pozytywne oraz negatywne strony. Pozytywne strony w przypadku prowadzenia własnego baru to:
- każdy dzień pracy w barze różni się od poprzedniego,
- możliwość osiągnięcia bardzo dobrych dochodów,
- rodzaj biznesu, który cechuje się dużą stabilnością niezależnie od sytuacji gospodarczej,
- możliwość otwarcia kolejnego lokalu w przypadku powodzenia pierwszego,
- konsumenci bardzo lubią skorzystać z ofert barów przed pracą, w przerwie, po pracy lub w czasie wolnym.
Negatywne strony prowadzenia własnego baru to:
- wysokie koszty początkowe,
- niestandardowe godziny pracy
Sposoby na promocje naszego baru
Odpowiednie wypromowanie naszego baru jest kluczowym czynnikiem, który decyduje o sukcesie. Nasz biznes możemy promować w następujący sposób:
- wykupienie reklamy w mediach lokalnych,
- promowanie baru w mediach społecznościowych,
- poprzez opracowanie kampanii marketingowych w internecie,
- poprzez prowadzenie kampanii marketingowych poprzez ulotki, plakaty oraz inne dostępne formy.
W celu odpowiedniego wypromowania naszego baru warto skorzystać z pomocy fachowców, ponieważ marketing jest kluczowy dla każdego biznesu.
Otwieranie własnego baru w ramach franczyzy
Franczyza to możliwość prowadzenia biznesu pod czyimś szyldem i jest bardzo wartościową formą prowadzenia biznesu.
Franczyza sprawia, że przedsiębiorca musi zdobyć tylko określony kapitał, ponieważ od franczyzodawcy otrzymuje kompleksowe wsparcie w wszelkich aspektach związanych z założeniem i prowadzeniem baru.
W celu zapoznania się z ofertami franczyzowymi można skorzystać na przykład z portalu franchising.pl.
Czytaj dalej: Restauracja to dochodowy biznes