Sprzedawaj chemię niemiecką w swoim sklepie!
Zdarza się, że można spotkać opinię dotyczącą zróżnicowanej jakości produktów przeznaczonych na rynek polski oraz rynki zachodnie. Uwagi takie kierowane są głównie pod adresem środków czystości, ale również kosmetyków czy nawet żywności. Niektórzy twierdzą, że produkty zagraniczne są lepsze, a przez to podsumowując np. wydajność i skuteczność chemii, ostatecznie są rozwiązaniem zdecydowanie tańszym i korzystniejszym niż produkty polskie.
Niektórzy przyczyn popularności chemii zagranicznej doszukują się w zakorzenionym w nas przekonaniu z czasów, kiedy w sklepach wybór detergentów nie był zbyt duży. Produkty zagraniczne były czymś niedostępnym, a przez to niezwykle pożądanym. Obecnie coraz częściej twierdzi się, że handel niemieckimi środkami czystości stał się bardzo opłacalny. Początkowo chemię niemiecką zazwyczaj sprzedawano na bazarach lub rynkach, obecnie natomiast coraz częściej można spotkać produkty z zagranicy w ofertach dużych sklepów, czy mniejszych, wyspecjalizowanych sklepików. Niektóre osoby handlujące chemią zagraniczną postanowiły przenieść swój biznes do Internetu i sprzedają produkty z Niemiec za pośrednictwem stron www.
W czym tkwi różnica?
Dlaczego zagraniczna chemia cały czas jest popularna, mimo poszerzania się asortymentu chemii polskiej? Produkty niemieckie są dużo bardziej skoncentrowane niż te, które pochodzą z Polski. Wynika to z faktu, że zagraniczni producenci dużo wcześniej zaczęli prace nad jak największą koncentracją produktów chemicznych. W Polsce skoncentrowane środki zaczęto produkować stosunkowo niedawno. W Niemczech natomiast prace nad osiąganiem jak najlepszych efektów w zakresie koncentracji środków trwały już od dawna. To właśnie przez to niemieckie proszki czy płyny do prania są dużo bardziej skoncentrowane, a przez to starczą nam na dłużej.
Dodatkowo istotnym aspektem jest również sposób, w jaki Polacy oraz Niemcy korzystają z detergentów. My, Polacy lubimy wlać do pralki trochę więcej środka „na wszelki wypadek”. Robimy to, mając przekonanie, że większa jego ilość doprowadzi do lepszego wyprania naszych tkanin. Jest to jednak błąd. Stosowanie sporych ilości detergentów może sprawić, że doprowadzimy do ich przedozowania. To z kolei spowoduje uzyskanie efektu odwrotnego do zamierzonego. Zamiast miękkich, pachnących i przyjemnych w dotyku ubrań otrzymamy tkaniny szorstkie, twarde i o zbyt intensywnym, drażniącym zapachu. Nie jest to zatem efekt, na którym nam zależy, a raczej coś, czego wolelibyśmy uniknąć. W tym celu, szczególnie korzystając z chemii niemieckiej, warto zastosować się do zaleceń producenta, które zostały zamieszczone na opakowaniu detergentu.
Fenomen chemii niemieckiej
Niemiecka chemia stała się synonimem wysokiej jakości oraz „porządnego zachodniego towaru”, na który warto wyłożyć trochę więcej pieniędzy. Dzięki swojej skuteczności produkty niemieckie zdobywają coraz większe grupy zwolenników. Jak wynika z badań firmy PMR Consulting&Research na temat polskiego rynku handlu detalicznego chemią gospodarczą, 20% Polaków deklaruje, że chemię niemiecką kupuje regularnie lub sporadycznie.
Przyczyną popularności niemieckiej chemii jest jej skład — nieco inny niż w przypadku chemii z Polski. Detergenty niemieckie zawierają dużo więcej substancji aktywnych. Środki przeznaczone na rynek polski mają z kolei więcej wypełniaczy. Często produkty polskie i niemieckie mają także różne zapachy, które dostosowane są do upodobań konsumentów. Dzięki badaniom upodobań konsumentów wiadomo, jaki jest dla nich optymalny zapach, a także jaka jego intensywność będzie najbardziej odpowiednia. W przypadku środków do prania bada się również optymalną wielkość granulek, a nawet stopień pienistości. Przez to możliwe jest stworzenie środków, które najlepiej trafią w gust konsumentów.
Sprzedaż online
Sposobem na sprzedaż chemii niemieckiej może być również sklep internetowy. Obecnie zwiększa się liczba konsumentów, którzy robią zakupy za pośrednictwem sieci. Jeśli zamierzasz założyć sklep internetowy z chemią niemiecką, musisz zwrócić uwagę na kilka rzeczy. Jedną z nich jest nowoczesny wygląd sklepu, w którym będziesz sprzedawać. Sporo sklepów wygląda, jakby były założone kilkanaście lat temu i nie zmieniły nic w swoim wyglądzie od tego czasu. Jeśli zamierzasz założyć sklep z chemią gospodarczą, warto, by miał on wygląd przyjazny klientowi. Jest to jedna z szans na pozytywne wyróżnienie się na tle konkurencji. Dodatkowo możesz zadbać, by na stronie sklepu pojawiały się interesujące treści, które przybliżą osobom odwiedzającym Twój sklep, sprzedawane produkty i zalety chemii niemieckiej.
W sklepie internetowym należy także zapewnić oryginalny asortyment wysokiej jakości. W tym celu powinniśmy wybrać skutecznego i niezawodnego partnera. Jedną z najbardziej popularnych hurtowni chemii gospodarczej jest b2b.europedg.pl, na której temat więcej przeczytasz pod adresem https://b2b.europedg.pl/o-firmie/. Przy wyborze hurtowni niezwykle ważne jest to, by dbała ona o dostarczanie asortymentu na czas. Tylko w ten sposób zapewnisz odpowiednie produkty dla swoich klientów i nie spowodujesz opóźnień w ich dostawie, co może skutecznie zniechęcić ich do Twojego sklepu. Jeśli zamierzasz prowadzić internetową sprzedaż chemii niemieckiej, powinieneś bardzo dobrze poznać swój asortyment. Wielu klientów bardzo ceni sobie sklepy, w których mogą liczyć na fachową pomoc i poradę. Dzięki temu zwiększamy prawdopodobieństwo, że klient zaufa nam oraz do nas wróci.
Poznaj swoich klientów i wybierz lokalizację
Jeżeli chcesz sprzedawać chemię niemiecką, niezależnie od tego, czy chcesz to zrobić za pośrednictwem Internetu, czy stacjonarnie, niezwykle ważne będzie poznanie Twoich klientów. To od tego, jak dobrze odpowiesz na ich potrzeby i wymagania, zależy sukces Twojego przedsiębiorstwa. Chemię niemiecką zazwyczaj kupują osoby trochę starsze, pamiętające różnicę między towarami polskimi i niemieckimi. Ostatnio jednak zwiększa się liczba osób młodszych, które chętnie sięgają po zagraniczną chemię.
Chcąc rozpocząć sprzedaż chemii niemieckiej w swoim sklepie, musisz pomyśleć również nad jego odpowiednią lokalizacją. Zazwyczaj takie sklepy znajdują się w pobliżu większych osiedli. Jeśli chcesz sprzedawać tego typu produkty, powinieneś unikać wielkich supermarketów. Mogą one okazać się konkurencją nie do pokonania ze względu na oferowanie bardzo korzystnych cen oraz dużego wyboru nie tylko chemii zagranicznej, ale także wielu innych produktów. Może się zdarzyć, że niektórzy klienci będą woleli zrobić większe zakupy w jednym miejscu. Obecnie spora część konsumentów decyduje się na zakupy właśnie w dużych sieciach handlowych, a małe sklepy są przez nich odwiedzanie raczej rzadko. Inną opcją na założenie tego typu sklepu jest niewielkie miasto.
Jeśli zamierzasz sprzedawać chemię niemiecką w swoim sklepie, powinien być to wybór bardzo dobrze przemyślany. Zanim zainwestujesz swoje pieniądze i czas, weź pod uwagę wszystkie wady i zalety danego rozwiązania. Tylko dokładne ich przemyślenie sprawi, że masz większe szanse na osiągnięcie sukcesu w danej dziedzinie.