Gwiazda discopolo, czyli pomysł na dochodowy biznes
Muzyka od wielu lat jest nieodłącznym elementem każdej kultury. Służy ona nie przede wszystkim celom relaksacyjnym, czy rozrywkowym. Towarzyszy nam przez większość czasu, zaczynając od samego rana, kiedy to włączamy radio przy śniadaniu, następnie w drodze do pracy jadąc samochodem czy tramwajem.
Gusta muzyczne są różne, jedni wolą muzykę klasyczną, inni rocka, a jeszcze inni dość popularną, choć nie przez wszystkich lubianą muzykę disco polo. Pomimo tego, że większość ludzi twierdzi że nie lubi disco polo, to przy tej muzyce bawi się najlepiej, gdyż idealnie nadaje się do tańca. Stąd też jest to dominująca muzyka nie tylko na wiejskich imprezach w remizie, ale także na większości polskich wesel.
Biznes disco polo obecnie cieszy się dość sporym powodzeniem i szybkim rozwojem. Pojawia się wiele nowych wokalistów, a także nowych zespołów disco polo, które szybko zyskują rzeszę fanów. Wielu wokalistów swą karierę zaczynało śpiewając na weselach i w ten sposób zarabiając zaczynali myśleć o dalszym artystycznym rozwoju, co pchnęło ich do wstąpienia na ścieżkę kariery disco polo.
Na początku, kiedy się dopiero zaczyna i nie jest się jeszcze zbyt rozpoznawalnym wokalistą, zarobki mogą być mało satysfakcjonujące i trzeba się też liczyć z tym, że nie każdy odniesie sukces w muzycznym biznesie. Oczywiście podstawą jest dobra reklama i stworzenie odpowiedniego wizerunku przyszłego artysty, ale nie można zapominać że bez jakiegokolwiek muzycznego talentu nawet dobra reklama nic nie zdziała.
Kiedy zadbamy już o wizerunek, reklamę i dodatkowe lekcje śpiewu, które nieco doszlifują posiadany talent, zaczynamy zabierać się za tworzenie własnego singla. Warto umieścić go w łatwo dostępnym miejscu, tak by dotarł do sporej ilości osób.
W obecnych czasach jest to teoretycznie dość łatwe dzięki internetowi, który dociera niemal wszędzie. Problemem jest niestety to, by utwór umieścić w takim miejscu, by łatwo można było go odnaleźć. W sieci znajduje się wiele informacji, filmów i innych rzeczy, wśród których może być ciężko odnaleźć tą jedną, jedyną piosenkę, dlatego trzeba zrobić to umiejętnie.
W momencie, kiedy pierwszy utwór jest prezentowany potencjalnym przyszłym fanom, zaczynamy tworzyć kolejne. Powoli zaczynamy zbierać małe grono fanów, którzy polecają nas znajomym. W ten sposób mamy darmową reklamę, a liczba odbiorców się poszerza.
Na początku jesteśmy słabo popularnym ale już rozpoznawalnym zespołem, którego jakaś jedna piosenka przewinie się na weselu, czy też pojawi raz w tygodniu w radiu. Ludzie zaczynają nas powoli kojarzyć, pomimo tego, że nasze piosenki jeszcze giną wśród pozostałych bardziej popularnych.
Na razie jesteśmy na 76 miejscu listy przebojów, ale wystarczy jeden dobry utwór, by z mało popularnego zespołu stać się prawdziwą gwiazdą. Ta jedna piosenka będzie puszczana w radiu kilka razy dziennie, ludzie będą ją specjalnie ściągać i słuchać non stop, bo „wpadła im w ucho”. I to czasami wystarczy.
Potem ludzie z niecierpliwością czekają na kolejną piosenkę i jeżeli ona też będzie hitem to zespól zaczyna się rozwijać, staje się coraz popularniejszy, przez co zwiększają się również zarobki. Lista koncertów jest coraz większa, przychodzi więcej fanów, a bilety stają się droższe.
Zazwyczaj wszystko zaczyna się od tej jednej jedynej piosenki, która staje się hitem i sprawia, że wokalista zyskuje popularność. Każdy zespół ma taką piosenkę, którą wszyscy znają i kiedy słyszą jej tytuł wiedzą z jakim zespołem ją skojarzyć. Najprostszym przykładem może być piosenka zespołu Boys „Jesteś szalona”, która do dziś cieszy się sporą popularnością, czy też „Ona tańczy dla mnie” zespołu Weekend.
W tym drugim, dość niedawnym przypadku mamy do czynienia z zespołem, który był znany, ale zajmował odleglejsze miejsca na liście przebojów. Po ukazaniu się powyższej piosenki zespół na długi czas zyskał popularność.
Gwiazdy disco polo zarabiają nie mało, co można dostrzec chociażby w teledyskach ich piosenek. Piękne młode kobiety, drogie samochody, egzotyczne plaże – to wszystko można zobaczyć na teledyskach polskich gwiazd disco polo. Jak się można domyślić, to też ma swoją cenę.
Nawet mniejsze gwiazdki potrafią dość dobrze zarobić, zdobywając np. sponsorów. Jak widać ostatnimi czasy rozpoczęcie kariery w branży disco polo nie jest bardzo trudne, o czym może świadczyć coraz większa liczba wokalistów. A będzie ich coraz więcej. Może i Ty do nich dołączysz.