Trendy w marketingu internetowym w 2023 roku

Marketing internetowy jest formą marketingu, która używa internetu i stron www (World Wide Web). Polega on na przesyłaniu informacji marketingowych, a jego głównym celem jest oczywiście pozyskanie nowych klientów.

Marketing internetowy przejawia się między innymi w formach różnych banerów oraz reklam na stronach internetowych i reklam multimedialnych. Reklamy rozsyłane są także drogą mailową.

Trendy w marketingu internetowym stale się zmieniają, a reklamy stają się coraz bardziej zaawansowane. Co obecnie jest modne?

Reklama w social media

Coraz częściej reklamy pojawiają się w social mediach. Na Facebooku, Twitterze, ale też Snapchat i Instagram. Oprócz tego są to również serwisy social, które opierają się na livestreamingu.

Social media są doskonałe do internetowego marketingu, bowiem w ten sposób można trafić do szerokiej grupy odbiorców, a poza tym łatwo znaleźć takich, których szczególnie konkretna reklama może zainteresować. Warto zatem poświęcić chwilę czasu i poszukać takich odbiorców, którzy interesują się tym, co reklamujemy.

Streaming video

Bardzo popularny jest także streaming video. Obecnie internet jest bardzo szybki i dostępny praktycznie w każdym miejscu, a więc streaming nie ma ograniczeń. Powstaje coraz więcej aplikacji oraz stron internetowych, które służą do streamowania treści. Użytkownikom podoba się taka forma, bowiem to coś więcej niż zwykłe video.

Dzięki temu można być z różnymi wydarzeniami na bieżąco, uczestniczyć w nich na odległość. Taka reklama bardziej trafia do widza niż zwykły baner. Ciekawostką jest to, że wielkim sukcesem okazał się streaming pierwszej prezydenckiej debaty w Ameryce. Oglądało ją wiele milionów internautów.

Obecnie coraz więcej firm stawia na streaming, który popularny jest już nie tylko na YouTube, ale i Facebooku. Transmisje na żywo przeprowadzane są z rozmaitych wydarzeń, bardzo modne są kampanie reklamowe na żywo. Trend ten z pewnością będzie miał tendencję wzrostową jeszcze przez długi czas.

Immersja

Kolejnym trendem, który króluje w 2018 roku jest tak zwana immersja. Umożliwia ona całkowite zatracenie się w świecie wirtualnym, tworzy ona iluzję rzeczywistości, a od odbiorcy wymaga właściwie tylko spoglądania w ekran. Jak osiągnąć efekt immersyjności w marketingu internetowym?

Sposobów na to jest bardzo dużo i nie sposób wymienić wszystkich, ale istotne jest to, aby zastosować rozszerzoną rzeczywistość AR. Są to aplikacje, które nakładają wirtualne tekstury na świat rzeczywisty, który widzi się na ekranie urządzenia.

Aplikacje internetowe

Już w zeszłym roku nastąpił spory przełom w kwestii aplikacji internetowych. Obecnie mają one wykonywać wiele zadań naraz, a jednocześnie nadal mieć bardzo wysoką jakość.

Dzięki temu pula środków marketingowych znacznie się zwiększa. Powstają nie tylko aplikacje na komputer, ale także telefon, telewizor, tablet itd. Stają się one powszechnie dostępne i często są darmowe lub niedrogie, dzięki czemu trafiają do ogromnej grupy odbiorców.

Poza tym obejmują one już praktycznie wszystkie dziedziny ludzkiego życia. Swoje aplikacje mają banki, sklepy itd. Nikogo już od dawna nie dziwi fakt, że bilet na pociąg można kupić przez internet. Obecnie istnieje nawet możliwość umówienia się na lekarską wizytę za pomocą specjalnej aplikacji.

Korzystanie z takich aplikacji to spora oszczędność czasu. Są one świetne w marketingu internetowym, bowiem za ich pomocą można oferować wiele promocji i korzyści, dzięki czemu zdobywa się dużo klientów.

Łatwo można też dotrzeć do takiej grupy odbiorców, która jest zainteresowana daną branżą, produktem, usługą itd. W ten sposób można pozyskać stałych i wiernych klientów. Osoby zadowolone z działania danej aplikacji, raczej z niej nie zrezygnują.

Personalizacja

Kolejną ważną i modną rzeczą jest personalizacja w marketingu. Jest ona niezbędna i obecnie oczekuje jej praktycznie każdy klient. Poza tym jej działanie jest nieocenione. To oczywiste, że jeśli treści będą dopasowane do odbiorcy, skierowane konkretnie do niego to zrobią na nim wrażenie, bardziej do niego dotrą.

Reklamy, które są skierowane do ogółu, często mogą być zignorowane, tym bardziej, że społeczeństwo jest już bardziej świadome i zna się na tych podstawowych chwytach marketingowych.

Poza tym unikalny klient, naprawdę zainteresowany danym produktem jest bardziej wartościowy niż kilku takich, którzy jednorazowo coś kupią, a potem wybiorą inną firmę, sklep, bo zauważą kolejną reklamę.

Marketing musi być nastawiony na zaspokajanie potrzeb klientów, dostosowanie się do nich. Konieczna jest spora elastyczność i indywidualne podejście.

Video internetowe

Oczywiście nie można zapominać o marketingu internetowym za pomocą video, bowiem jest to forma bardzo szybko rozwijająca się. Film działa o wiele bardziej na odbiorcę niż np. plakat, bowiem angażuje jeszcze zmysł słuchu.

Obecnie filmy mogą zostać wykorzystane w różnych branżach oraz przygotowane w unikalny sposób. Video jest teraz wszechobecne, zarówno na portalach społecznościowych, jak i w serwisach informacyjnych, specjalistycznych itd.

Marketing internetowy musi stale się rozwijać, bowiem konsumenci mają coraz większą świadomość, wyższe oczekiwania itd. Być może za rok trendy te znacznie się zmienią, ich rozwój jest bowiem bardzo szybki.

4.6/5 - (ilość ocen: 13)